آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

%name آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

اصلاح فرم لب با مداد لب

مداد لب چیست و طرز استفاده صحیح از مداد لب در آرایش

استفاده از مداد لب برای برجسته کردن لب ها در آرایش و تمیزتر نشان دادن آرایش لب و خوش فرم تر شدن آرایش لب تاثیر بسیار زیادی دارد.

یکی از لوازم آرایشی که اغلب خانم ها از استفاده آن غافل میشوند، مداد لب ( به انگلیسی : Lip Liner )  است. استفاده صحیح  از مداد لب تاثیر بسیار زیادی در زیباتر شدن لب ها دارد و میتواند لب ها را برجسته تر و خوش فرم تر کند.

%name آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

استفاده از مداد لب برای برجسته تر نشان دادن لب ها

معمولا مداد لب را به نام خط لب هم میشناسیم که برای پوشاندن ناهمواری اطراف لب استفاده میشود. خط لب معمولا به صورت مدادی یا قالب لوله ای تولید میشود که برای تیز کردن سرشان از تراش های مخصوص استفاده میشود. شما میتوانید از انواع مداد لب برای رژهای جامد و مایع استفاده کنید.

برای داشتن یک آرایش لب کامل و حرفه ای علاوه بر استفاده از رژ لب به مداد لب هم نیاز دارید. استفاده همزمان از رژ لب و مداد لب در کنار هم میتواند باعث شود یک آرایش کامل و بی نقص روی لب ها داشته باشد.

شما میتوانید با رعایت چند نکته ساده در استفاده از مدد لب ، جلوه زیباتری به لب های خود بدهید و از آن لذت ببرید.

مداد لب چیست؟

مداد لب برای اولین بار در سال 2000 میلادی وارد صنعت لوازم آرایش شد و هنوز هم کاربرد خاص خودش را دارد.

کاربرد مداد لب ، در واقع زیباتر دیده شدن لب هاست و میتواند جزئیات بیشتری را به لب های شما اضافه کند مثلا لب ها را بزرگتر و حجیم تر نشان دهد.

از مداد لب معمولا برای پوشاندن نواحی بیرونی لب استفاده میشود و کاربرد زیادی در جلوه دادن به لب ها دارد.

نکات لازم برای استفاده از مداد لب

برای انتخاب مداد لب باید توجه داشته باشید که مداد لب را 1 – 2 درجه تیره تر از رژ لب انتخاب کنید تا حالت سه بعدی زیبایی به آرایش شما بدهد.

قبل از آرایش لب ها سعی کنید لب های خود را تمیز نموده و در صورت نیاز لب ها را لایه برداری کنید تا پوست اضافه ای روی لب ها نماند و رژ لب به خوبی روی لب ها بنشیند.

قبل از استفاده از رژ لب باید از مداد لب استفاده کنید. میتوانید با مداد لب خط نازکی روی خطوط طبیعی لب ها یا کمی بیرون تر از خطوط اصلی لب ، خط بکشید و لب ها را به فرم دلخواهتان اصلاح کنید. البته باید مراقب باشید که فاصله مداد لب از خط لب خیلی زیاد نشود چون به جای برجسته نشان دادن لب ها باعث غیر طبیعی شدن لب ها میشود.

پیشنهادی:  آیا می دانیدهای علمی

برای طبیعی تر جلوه دادن آرایش بعد از کشیدن خط لب میتوانید با دست یا براش کمی خطوط را به سمت داخل محو کنید.

بهتر است برای پایداری بهتر رژ لب ، ابتدا از مرطوب کننده یا بالم لب استفاده کنید و سپس رژ لب را رویش بزنید تا از خشکی یا پوسته پوسته شدن احتمالی لب جلوگیری کنید.

حالا داخل خطوط را با رژ لب پر کنید.

سعی کنید رژ لب را روی خط لب نکشید.

%name آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

آموزش استفاده از مداد لب

آموزش استفاده از مداد لب

مداد لب را با زاویه 45 درجه نسبت به لب نگه دارید تا کنترل بهتری برای ترسیم خط لب داشته باشد.

اگر میخواهید خط لبتان صاف و یکدست شود باید خط لب را در حرکات کوتاه و ملایم بکشید و سعی نکنید که خط لب را به یک باره دور تا دور لب ترسیم نمایید.

کشیدن خط لب را از کمان بالایی لب شروع کنید میتوانید هنگام کشیدن خط لب کمی لبخند بزنید که مداد راحت تر روی پوست حرکت کند. برای ایجاد حالت پرسپکتیو خط لب را از گوشه بیرونی حلال بالای لب شروع کرده و تا داخل لب ادامه دهید. برای هر دو طرف هلال بالایی لب همین کار را تکرار کنید. انگار که یک ضربدر در قسمت انحنای بالای لب رسم میکنید.

خط لبی که در پایین و بالای لب های میکشید در گوشه ها باید دقیقا مثل نوک پیکان به هم برسد تا حالت لب ها طبیعی تر شود.

انحنای لب پایین را هم با خط لب رسم کنید و سپس گوشه ها را به وسط لب ها متصل کنید.

برای این که آرایش لب شما ثبات و ماندگاری بیشتری داشته باشد بعد از کشیدن خط لب داخل لب ها را با پایه ای از مداد لب پر کنید و سپس رویش رژ لب بکشید.

%name آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

استفاده از مداد لب با رژ لب براق

روش دیگر برای استفاده از مداد لب در  کنار رژ لب های مایع یا براق به این صورت است که اول لب ها را با رژ لب پر کنید و سپس برای مرتب کردن اطراف لب و دور گیری از مداد لب استفاده کنید و مداد لب را از قسمت میانی لب به سمت گوشه ها بکشید.

پیشنهادی:  معجون شلغم و عسل برای سرماخوردگی

اگر میخواهید تمرکز بیشتری روی آرایش لب ها داشته باشید میتوانید بعد از زدن کرم پودر و کانسیلر ابتدا با یک مداد سفید دور تا دور قسمت بیرونی لب ها را خط بکشید و سپس آرایش لب را شروع کنید.

%name آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

موارد مصرف مداد لب

موارد مصرف مداد لب

برجسته کردن لب ها : اگر شما جزو افرادی هستید که لب های نازک دارید و میخواهید به لب هایتان حجم بیشتری بدهید استفاده از مداد لب برای شما ضروری است. استفاده از مداد لب ، ماندگاری رژ لب را چندین برابر میکند.

تمدید آرایش : در برخی موارد میتوانید مداد لب را جایگزین رژ لب کنید مثلا زمانی که فرصت کافی برای تمدید آرایش خود ندارید میتوانید با مداد لب ، آرایش خود را تمدید کنید.

استفاده از مداد لب به جای رژ لب مات : مداد لب در واقع رژ لب مات فشرده است بنابراین به راحتی میتوانید آن را جایگزین رژ لب مات کنید و خیلی راحت از آن استفاده کنید ضمن این که ماندگاری مداد لب خیلی بیشتر از رژ لب است.

دورگیری لب ها : اگر لب هایی نازک دارید یا خط لب طبیعی شما ناهموار یا نامتقارن است میتواند با مداد لب این اشکالات را رفع کنید. با کشیدن مداد لب اطراف لب ها هم میتوانید ضخامت لب ها را بیشتر نشان دهید و هم خط لبتان را به صورت دلخواه اصلاح کنید.

ماندگاری بیشتر رژ لب : در صورتی که میخواهید به یک مهمانی چند ساعته بروید. برای این که رژ لبتان بدون تغییر و کمرنگ شدن ، ثابت بماند دور تا دور لب را با مداد لب همرنگ رژتان پر کنید و سپس رویش رژ بزنید، به این ترتیب مدد لب به عنوان فیکس کننده رژ لب باعث ماندگاری بیشتر آن خواهد شد.

زیباتر نشان دادن رژ لب : رژ لب های چرب و براق به تدریج روی خطوط ریز پوست اطراف لب حرکت میکنند و اطراف لب را چین خورده و نامرتب نشان میدهند. استفاده از مداد لب باعث میشود خط مشخصی اطراف لب ها کشیده شود که از پخش شدن رژ لب جلوگیری میکند.

%name آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

اصلاح فرم لب با مداد لب

اصلاح فرم لب : یکی از پرکاربردترین استفاده هایی که میتوانید از مداد لب استفاده کنید اصلاح فرم لب هایتان است. شما میتوانید با استفاده از خط لب فرم ایده آلی به لب هایتان بدهید.

مواد تشکیل دهنده خط لب

خط لب هم مانند رژ لب از مواد شیمیایی و ارگانیک تهیه میشود بنابراین هنگام خرید باید از برند آن اطمینان حاصل کنید. ترکیب اصلی خط لب ها عبارت است از موم ، روغن و رنگدانه.

پیشنهادی:  عکس های زیبای عاشقانه رمانتیک سال 96

روغن خط لب کمتر ز رژ لب است ولی موم و رنگ دانه بیشتری دارد به همین دلیل چسبندگی و ماندگاری بیشتری داشته و به راحتی اطراف لب کشیده میشود.

نکات لازم هنگام خرید مداد لب

هنگام خرید مداد لب باید به رنگ مناسب آن دقت زیادی داشته باشد و از رنگ سازگار با رژ لبتان استفاده کید تا آرایش شما را یکدست و بی نقص نشان دهد. مثلا اگر رنگ رژ لب شما صورتی است میتوانید از خط لب صورتی یا کالباسی  استفاده کنید تا لب هایتان را حجیم تر نشان دهد.

قبل از خرید حتما مداد لب را تست کنید و با فشار خیلی کم خطی روی قسمت کناری کف دست خود بکشید، یک خط لب خوب و ماندگار باید با کمترین فشار خطی نرم و پررنگ و یکدست بکشد که به راحتی پاک نشود.

خط لب مناسب آرایش روزانه

همیشه یک خط لب همرنگ لب خود داشته باشید. از این خط لب میتوانید برای آرایش روزانه و در کنار رژهای مختلف با طیف رنگ های متفاوت یا حتی در کنار برق لب استفاده کنید.

%name آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

آرایش نئونی لب ها با مداد لب

آرایش نئونی لب ها با استفاده از خط لب

برای داشتن یک آرایش نئونی براق در ابتدا باید لب ها را با کانسیلر یا رژ لب خنثی و بی رنگ بپوشایند.

با یک رژ لب روشن از بیرون به سمت مرکز لب بکشید به طوری که رنگ خنثی در قسمت های داخلی لب پوشانده نشود.

با یک مداد سفید آرایشی روی قسمتهای روشن تر رژ لب بکشید و در نهایت با یک رژ لب مایع یا برق لب آرایش را تکمیل کنید.

%name آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

آرایش آمبره لب ها با مداد لب

آرایش آمبره لب ها با کمک خط لب

آرایش آمبره لب ها جذابیت زیادی دارد و با کمک ترکیب سه رنگ میتوانید جذابیت و جلوه خاصی به لبهایتان بدهید.

ابتدا با مداد لب ، خط لب را بکشید و با یک رژ تیره خط بیرونی لب ها را رنگ کنید و با برس آرایشی، رژ را روی سطح داخلی لب پخش کنید.

با یک رنگ روشن تر و هم خانواده رنگ قبلی قسمت داخلی لب ها را رنگ کنید و با برس آرایش رژ کم رنگ را به سمت بیرون پخش کنید.

به همین سادگی یک آرایش لب آمبره زیبا خواهید داشت.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

عکس نوشته های غمگین تسلیت

عکس نوشته تسلیت فوت اقوام عکس نوشته تسلیت مَرگ یا وفات یا درگذشت در زیست‌شناسی …