اصول چیدمان مبلمان

 mo16078 اصول چیدمان مبلمان

اصول چیدمان مبل

در مدل های مختلفی می توان مبلمان را بچینید اما در ادامه به شما می گوییم روش اصولی چیدمان مبلمان کدام است.

اتاق بدون وسایل مانند صفحه کاغذ یا بوم سفیدی است که هم می‌توان در آن منظره خوبی پدید آورد و هم یک منظره نه چندان زیبا؛ بخصوص هنگامی که روش های مختلفی برای پر کردن اتاق با مبلمان وجود دارد! نکته بسیار مهم این است که بدانید باید چیدن مبل ها را از کدام قسمت اتاق و چگونه شروع کنید. در این مطلب برخی از قوانین پایه برای چیدمان مبل، که می تواند کمک خوبی برای به سازی دکور منزل یا محل کارتان باشد را آورده ایم.

چیدمان مبلمان اگر اصولی باشد باعث دوبرابر شدن زیبایی دکوراسیون منزل می شود، نحوه چیدمان مبلمان مهمترین نکته در دکوراسیون منزل است پس سعی کنید نکات مهم و اصول چیدن مبلمان را بدانید.

در مدل های مختلفی می توان مبلمان را بچینید اما در ادامه به شما می گوییم روش اصولی چیدمان مبلمان کدام است.

• همیشه بزرگترین تکه مبلمان را اول جایگذاری کنید، مبلمان سه نفره باید روبروی نقطه کانونی دکوراسیون منزل قرار بگیرد. نقطه کانونی منزل تان را پیدا کنید و مبلمان سه نفره را روبروی آن قرار دهید.

پیشنهادی:  مدل نگه دارنده های پرده

• کاربرد را مشخص کنید
در نظر بگیرید که این اتاق برای چه منظور استفاده می شود و قرار است چند نفر از آن استفاده کنند. پاسخ به این سوال، نحوه چیدمان مبل ها را مشخص می کند. به عنوان مثال پاسخ به این سوال که قصد داریم در این اتاق همه اعضای خانواده مقابل یکدیگر بنشینند یا در کنار یکدیگر، نحوه چیدمان مبلمان را مشخص می کند.

• نقطه مرکزی را تعریف کنید
نقطه کانونی و مهم اتاق را شناسایی کنید. این نقطه می تواند شومینه، یک منظره، تلویزیون و… باشد، سپس بر طبق آن مبلمان چیده شود. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید در اتاق تلویزیون تماشا کنید، فاصله مناسب بین دستگاه و جای نشستن باید سه برابر سایز صفحه نمایش باشد. به طور مثال، اگر تلویزیون شما 40 اینچی است باید 120اینچ (حدود 3 متر) فاصله تلویزیون تا محل نشستن شما باشد.

پیشنهادی:  دکوراسیون اتاق خواب های سلطنتی

• اولویت ها را شناسایی کنید
فاصله بین مبل ها نباید زیاد باشد، هر مبل باید با فاصله کمی کنار دیگری قرار بگیرد زیرا اگر فاصله بین مبل ها زیاد باشد مهمانان نمیتوانند به خوبی با هم ارتباط برقرار کنند و گفتگوی صمیمانه ای نخواهند داشت.

• تقارن را حفظ کنید
چیدمان متقارن برای اتاق های رسمی بسیار خوب است و چیدمان غیر متقارن احساس غیر رسمی تری به اتاق می دهد. با توجه به کاربرد اتاق تان می توانید مبل های تان را متقارن یا غیر متقارن بچینید.

• تنوع را رعایت کنید
اندازه مبلمان در سراسر اتاق باید متفاوت باشد. با قرار دادن یک مبل بزرگ یا بلند در یک طرف و قرار دادن یک مبل با قد و اندازه مشابه در طرف دیگر فضا را برای چیدمان مبل های دیگر مهیا کنید. البته می توانید از یک اثر هنری برای نمایش این توازن در سمت دیگر اتاق نیز استفاده کنید و تاحد امکان از قرار دادن دو مبل هم اندازه در کنار یکدیگر خودداری کنید.

• تضاد را به نمایش بگذارید
خطوط منحنی و صاف را با هم ترکیب کنید. اگر مبلمان تان مدرن و خطی است آن را به دور یک میز گرد قرار دهید. اگر مبلمان تان شکل منحنی دارد آن را با یک قطعه زاویه دار هماهنگ کنید.

پیشنهادی:  هوشمند سازی ساختمان به چه معناست؟

همه مبل ها را کنار یک دیوار به ردیف نچینید، مبلمان منزل بهتر است به شکل گرد چیده شوند طوری که مهمانان همدیگر را به خوبی ببینند و بتوانند بهتر ارتباط برقرار کنند.

• سهولت استفاده را فراموش نکنید
میز عسلی را باید در حدود 35 تا 45 سانتی متری مبل قرار دهید تا فضای کافی برای قراردادن پاها باقی بماند. درباره میز ناهارخوری نیز باید حداقل 120 سانتی متر بین هر لبه میز و نزدیک ترین دیوار یا دیگر قطعات مبلمان منزل فاصله باشد. اگر رفت و آمد از پشت صندلی ها انجام نمی گیرد این فاصله میز تا 90 سانتی متر نیز کفایت می کند.

arrangement1 furniture1 اصول چیدمان مبلمان

طرز چیدن مبل

arrangement1 furniture2 اصول چیدمان مبلمان

چیدن مبلمان

arrangement1 furniture3 اصول چیدمان مبلمان

طرز چیدمان مبل

arrangement1 furniture4 اصول چیدمان مبلمان

چیدمان مبلمان منزل

arrangement1 furniture5 اصول چیدمان مبلمان

چیدمان مبلمان

arrangement1 furniture6 اصول چیدمان مبلمان

طریقه چیدن مبل

arrangement1 furniture7 اصول چیدمان مبلمان

روش چیدمان مبل

arrangement1 furniture8 اصول چیدمان مبلمان

چیدمان مبل

arrangement1 furniture9 اصول چیدمان مبلمان

اصول چیدمان مبل

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

تصاویری از شیک ترین رادیاتور تزئینی

رادیاتورهای تزیینی مدل رادیاتور تزئینی یکی از گزینه های سیستم گرمایشی رادیاتور می باشد. امروزه رادیاتورها …