خواص ماسک انجیر برای پوست + طرز تهیه انواع ماسک انجیر

%name خواص ماسک انجیر برای پوست + طرز تهیه انواع ماسک انجیر

انواع ماسک انجیر

تاثیر بی نظیر انجیر برای پوست و زیبایی

ماسک انجیر خواص تغذیه کننده و بازسازی کننده و آبرسان برای پوست دارد و میتواند از اثرات پیری زودرس پیشگیری کرده و سبب شادابی و طراوت پوست شود.

خواص ماسک انجیر برای پوست

ماسک انجیر برای صورت یکی از ماسک های شغل ای و تغذیه کننده پوست. انجیر حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمند مثل ویتامین C، ویتامین های گروه B، ویتامین K، منیزیم و پتاسیم و کلسیم می باشد.

کلسیم موجود در ماسک انجیر برای صورت به بازسازی سلولها کمک کرده و نقش داشتن اساسی در تندرستی بافت پوست، خارش ، پوسته پوسته شدن و پیشگیری از پیری زودرس ایفا میکند.

منیزیم با خنثی کردن استرس اکسیداتیو که در تاثیر رادیکالهای آزاد در پوست ایجاد میشود، سبب شاداب و جوان نگه داشتن پوست میشود.

پتاسیم پوست را آبرسانی کرده و از خشکی، پوسته پوسته شدن و پژمردگی پوست خلاص میشوید.

ویتامین های گروه B  و ویتامین C، با خنثی کردن تاثیر رادیکال های آزاد در پوست از ایجاد چین و چروک زودرش پیشگیری کرده و خطوط ریز روی پوست را از بین میبر ند. ویتامین ث به نفس کشیدن بهتر پوست کمک کرده و لک های پوستی را روشن تر میکند.

ویتامین K، حلقه های تیره اطراف چشم را روشن تر میکند و خراش های ناشی از آکنه و عمل را تندرستی میبخشد.

%name خواص ماسک انجیر برای پوست + طرز تهیه انواع ماسک انجیر

طرز تهیه ماسک انجیر برای پوست صورت

طرز تهیه ماسک انجیر برای پوست صورت

ماسک انجیر ممکن می باشد آلرژی زا باشد بنابراین اگر برای اولین بار می باشد که از آن استفاده میکنید مقداری از ماسک انجیر را روی بخت داخلی بازو بگذارید 20 لحظه بماند و اگر پوستتان واکنش ندارد ، برای صورت به غیر از دور چشم استفاده کنید.

پیشنهادی:  مژه مگاوالیوم چیست و چگونه انجام می شود؟

برای استفاده از خواص ماسک انجیر برای پوست، با توجه به جنس پوستتان که چرب باشد یا خشک میتوانید از ماسک انجیر هفته ای 1 بار تا ماهی 2 بار استفاده کنید.

%name خواص ماسک انجیر برای پوست + طرز تهیه انواع ماسک انجیر

ماسک انجیر و عسل برای پوست خشک

• ماسک انجیر و عسل برای پوست خشک

ماسک انجیر برای پوست صورت به تنهایی میتواند به حفظ نم پوست کمک کند. ولی ماسک انجیر و عسل میتوند نم رسان بهتری برای پوست باشد. این ماسک  میتواند پوست هایی که پوسته پوسته میشوند یا گرفتار خارش شده اند را تندرستی ببخشد و عسل علاوه بر آبرسانی پوست ، پوستتان را روشن تر میکند.

3 رقم انجیر کوچک را در میکسر له کنید و 2 قاشق چایخوری عسل به آن افزایش نمایید و به مدت 20 لحظه روی صورت و گردن بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.

%name خواص ماسک انجیر برای پوست + طرز تهیه انواع ماسک انجیر

ماسک اسکراب انجیر و شکر قهوه ای

• ماسک اسکراب صورت انجیر و شکر قهوه ای

شکر قهوه ای میتواند به لایه بردای پوست و پاک کردن سلول های مرده و آلودگی هایی که جذب پوست شده، کمک کند .

برای تهیه اسکراب انجیر 2 رقم انجیر را کاملا له کرده با 1 قاشق چایخوری شکر قهوه ای و 2 قاشق چایخوری عسل مخلوط نموده و روی صورت و گردن به مدت 5 لحظه ماساژ دهید و سپس به مدت 15 لحظه شکیبایی کنید و سپس با آب ولرم بشویید. از اسکراب انجیر میتواند هفته ای یک بار استفاده کنید.

%name خواص ماسک انجیر برای پوست + طرز تهیه انواع ماسک انجیر

ماسک انجیر و کدو

• ماسک انجیر و کدو و روغن بادام برای روشن شدن پوست

کدو تنبل پوست را نرم و صاف میکند و سبب روشن تر شدن پوست میشود . روغن بادام پوست را تغذیه میکند و خشکی پوست را درمان میکند.

پیشنهادی:  آموزش لاک زدن ناخن حرفه ای در منزل به صورت تصویری

برای تهیه ماسک روشن کننده انجیر 2 رقم انجیر و چند قطعه کدو تنبل را در میکسر پوره کنید و چند قطره روغن بادام به آن بیفزایید و به مدت 20 لحظه بگذارید روی صورت بماند و سپس با آب ولرم بشویید. میتوانید هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.

%name خواص ماسک انجیر برای پوست + طرز تهیه انواع ماسک انجیر

ماسک و اسکراب لایه بردار انجیر و جو دوسر

• ماسک و اسکراب لایه بردار انجیر و جو دوسر

برای تهیه ماسک لایه بردار انجیر 5 رقم انجیر را در میکسر له کنید، یک قاشق چایخوری جو دوسر و و نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل به آن افزایش کرده هم بزنید یکدست شود. شیر را به اندازه ای افزایش کنید که مخلوط حالت خامه ای پیدا کند. ماسک را روی صورت و گردن بمالید  و 20 لحظه اجازه دهید بماند سپس با آب ولرم بشویید.

بلغور جو دوسر به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک کرده و پوست را به صورت عمقی، پاکسازی میکند و با علایم پیری مقابله میکند. شیر هم خاصیت آبرسانی به پوست دارد و پودر زنجبیل هم به شما کمک میکند سلولهای مرده پوست را لایه برداری کرده و پوستی نرم و صاف داشته باشید.

• ماسک انجیر و ماست روشن کننده

3 رقم انجیر تازه را له کنید و با دو قاشق ماست آسان مخلوط نمایید و این ماسک را روی صورت و گردن بمالید و با نوک انگشتان به مدت 5 لحظه روی صورت ماساژ دهید. 15 لحظه شکیبایی کنید و سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

ماست یکی از مواد مغذی برای پوست می باشد که خاصیت سفید کننده و لایه بردار داشته و لک های صورت را کم رنگ میکند.

پیشنهادی:  نکات مهم درباره کاشت ریش و سبیل و عوارض آن

• ماسک انجیر برای پوست های چرب

2 رقم انجیر رسیده را له کنید و با 1 قاشق غذاخوری ماست و عسل مخلوط نمایید و اجازه دهید 20 لحظه روی صورت بماند. خواص مخالف باکتریایی  همراه با خواص لایه بردار پوست عسل سبب میشود این ماسک مخالف جوش و آکنه هم باشد.

• اسکراب لایه بردار و روشن کننده انجیر و پرتقال

از این ماسک میتوانید برای لایه برداری عمیق پوست استفاده کنید.

3 رقم انجیر را له کنید و 1 قاشق چایخوری شکر و 2 قاشق چایخوری آب تازه پرتقال را با آن مخلوط نمایید و با دست این ماسک را روی صورت بمالید و با نوک انگشتان به مدت 5 لحظه ماساژ دهید. بعد از 15 لحظه بشویید.

آب پرتقال سرشار از ویتامین ث می باشد که تاثیر سفید کنندگی دارد و به مرور روزگار میتواند پوست را روشن تر کند. شکر هم به عنوان لایه  بردار سلول های مرده پوست را پاک میکند.

• ماسک مخالف جوش و آکنه انجیر و آبلیمو

3 رقم انجیر رسیده را پوره کنید  با 2 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط نمیاید و به مدت 20 لحظه روی صورت و گردن بگذارید بماند.

عسل علاوه بر تغذیه و مخالف عفونی پوست به آبرسانی و روشن تر شدن پوست کمک میکند و میتواند جای تیره آکنه های قدیمی را کمرنگ کند. آبلیمو هم با کنترل چربی پوست آکنه صورت را مهار میکند.

• ماسک انجیر و ماست سویا برای درخشان کردن صورت

2 رقم انجیر را له کرده با 1 قاشق غذاخوری ماست سویا وعسل مخلوط کنید و بگذارید 20 لحظه روی صورت بماند تا منافذ باز پوست بسته شده و رنگ صورت روشن و درخشان شود.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

آموزش براشینگ موهای کوتاه

براشینگ موهای کوتاه براشینگ موهای کوتاه براشینگ را می توان جزو کارهای روزانه دسته بندی …