روش خشک کردن گردو و بادام + نکات مهم در هنگام پوست کندن گردو و بادام

[ad_1]

 %name روش خشک کردن گردو و بادام + نکات مهم در هنگام پوست کندن گردو و بادام

راهنمای خشک کردن گردوی تازه

راه های خشک کردن گردو و بادام

اکنون فصل گردو و بادام های تازه فرا رسیده می باشد، و برای پوست گرفتن و خشک کردن آن ها می توانید اکنون اقدام کنید. در ادامه روش های پوست گرفتن و خشک کردن گردو و بادام را آموزش داده ایم.

خشک کردن گردو و بادام:

ابتدا زمانی که می خواهید گردو تازه بخرید تمرکزفکر کنید گردوهایی را انتخاب کنید که پوسته آن ها هنوز سبز باشد و قهوه ای نشده باشند. گردوهایی را بخرید که پوستشان ترک خورده باشد.

خشک کردن گردو از خشک کردن بادام و پسته و … کمی سخت تر می باشد.

پوست کندن گردوی تازه و رنگ گرفتن دست ها یکی از مشکلاتی می باشد که در فصل آمدن گردو افراد زیادی را درگیر می کند. شما هم اگر تجربه سوا کردن پوست سبز گردوی تازه را داشته باشید، متوجه رنگ تیره ای که این پوست سبز به دستان می دهد، شده اید و چنانچه به دنبال راه حلی برای پاک کردن سیاهی گردو از دست خود هستید، ترفند‌های زیر را امتحان کنید.

پوست گردو تازه به دلیل اسیدهایی که دارد هنگامی که با سطح بدن و اکسیژن ارتباط پیدا می کند لکه های سیاه عمیقی را روی پوست ایجاد می کند که به سادگی این لکه ها قابل رفع شدن نیستند از این رو افراد باید در نظر داشته باشند هنگامی که با گردو تازه سرو کار دارند قطعا پوست آن را در داخل تشتی آب از خود گردو سوا کنند تا سیاهی آن کمتر به اعماق پوست نفوذ کنند.

پوست گردو تازه به دلیل اسیدهایی که دارد هنگامی که با سطح بدن و اکسیژن ارتباط پیدا می کند لکه های سیاه عمیقی را روی پوست ایجاد می کند که به سادگی این لکهها قابل رفع شدن نیستند از این رو افراد باید در نظر داشته باشند هنگامی که با گردو تازه سرو کار دارند قطعا پوست آن را در داخل تشتی آب از خود گردو سوا کنند تا سیاهی آن کمتر به اعماق پوست نفوذ کنند.

پوست گردوی تازه هنگام ارتباط با پوست بدن سبب به وجود آمدن لک سیاه می‎شود که با شستشوی معمولی و با مواد شوینده هم پاک نمی‎شود و حتی پوشیدن دستکش پلاستیکی هم کمکی به شما نمی‎کند چون رنگ پوست گردو از دستکش هم رد می‎شود.

%name روش خشک کردن گردو و بادام + نکات مهم در هنگام پوست کندن گردو و بادام

خشک کردن گردوی تازه

علت سیاه شدن دست بر تاثیر ارتباط با گردوی تازه

پوست گردوی تازه خاصیت رنگدهی شگفت‌ای دارد که به دلیل ترکیبات اسیدی موجود در آن می باشد و زمانی که با سطح پوست بدن و اکسیژن ارتباط پیدا می کند، سبب ایجاد لکه های قهوه ای و در ارتباط طولانی مدت و زیاد سبب ایجاد شدن لکه های سیاه عمیق روی پوست می شود.

پیشنهادی:  هر آنچه باید از غذای منجمد بدانید

این خاصیت رنگدهی زیاد پوست گردو سبب شده از گذشته از آن به عنوان یک ماده رنگی برای رنگ کردن مو با پوست گردو و رنگ کردن نخ و الیاف استفاده شود و امروزه هم به عنوان یک رنگ طبیعی بها خاصی دارد. رنگ حاصله از پوست گردو کاملا طبیعی، با مقاومت و ماندگار می باشد و در مقایسه با رنگ های شیمیایی از اصالت، شادابی و ثبات بالایی بهره‌مند می باشد.

راهکاری برای پوست گرفتن گردو تازه بدون سیاه شدن دست

یکی از اصولی ترین روش ها برای سوا کردن پوست تازه گردو، پهن کردن گردو‌ها برای مدت چند روز در محیطی سایه خورشید می باشد. اجازه دهید گردو‌ها دو تا سه روز بمانند تا پوست سبزشان کمی خشک و چروکیده شود.

سپس با پا گردو را روی آسفالت با فشار عقب و جلو کنید، به آسودگی پوست گردو کنده خواهد شد. برای سوا کردن باقی مانده پوست سبز، از دستکش استفاده کنید، اما نه از دستکش های نایلونی، زیرا بخار می کنند و بدتر سبب سیاهی دستان شما می شود. بهتر می باشد ابتدا یک دستکش نخی بپوشید و سپس روی آن دستکش نایلونی بپوشید.

روشی دیگر این می باشد که گردوها را به مدت 1 لحظه بجوشانید. با جوشاندن پوسته آنها شل شده و به آسودگی کنده می شوند.

با یک چاقو چند رقم خط روی پوست گردو بیاندازید، سپس یک حوله یا پارچه کلفت دور آن بپیچید و با تکان چرخشی به آسودگی پوست آن را بکنید.

با یک چاقوی تیز چند خط روی پوست سبز گردو بیندازید. سپس با پیچیدن یک پارچه کلفت و یا حوله، با تکان چرخشی به آسودگی پوست سبز گردو را سوا کنید. همچنین می توان گردوها را در یک کاسه آب قرار داده و سپس پوست آنها را سوا کنید. در صورتی که شتاب ندارید، چند روز تا خشک شدن پوست گردوها شکیبایی کنید زیرا پس از آن به آسودگی سوا می شوند.

%name روش خشک کردن گردو و بادام + نکات مهم در هنگام پوست کندن گردو و بادام

نکاتی برای خشک کرده گردوی تازه

در ضمن می توانید گردو را داخل یک کاسه آب بگذارید سپس پوست سبز آن را سوا کنید.

در صورتیکه شتاب ندارید می توانید چند روز شکیبایی کنید تا پوست آن خشک شود سپس به آسودگی قابل سوا شدن می باشد.

کندن پوسته داخلی گردو (سالم در آوردن مغز گردو)

گردو را در آب داغ به مدت 24 ساعت خیس کنید. این کار سبب شل شدن پوسته و آسوده کنده شدن آن می شود.

آب‌کشیدن لکه های گردو از روی دست :

آب‌کشیدن با وایتکس رقیق شده، آب‌کشیدن دست ها با حلال لاک ناخن یا استفاده از اکسیدان رنگ مو نیز از دیگر پیشنهاد‌ها برای پاک کردن سیاهی گردو از دست می باشد. با این وجود توصیه می شود اگر پوست حساسی دارید، از این روش ها برای آب‌کشیدن دست های خود استفاده نکنید، زیرا مالیات جانبی ایجاد شده به مراتب بدتر از سیاه بودن دستهایتان می باشد.

پیشنهادی:  آموزش اولیه هنر رزین اپوکسی به صورت تصویری

تمرکزفکر کنید آب پوسته های گردو به لباس تان نپاشد زیرا ممکن می باشد لکه های پوسته ی گردو از روی لباس پاک نشود.

اگر قصد خشک کردن گردوها را دارید، باید آن ها را بشویید. به این صورت که ابتدا داخل سطلی آب سرد بریزید و گردوهایی که پوست آن ها گرفته شده می باشد را بریزید. گردوهایی که روی آب آمده اند خالی و پوک هستند. آن ها را دور بریزید.

سپس گردوها را در مکانی که هوای آزاد و نور وجود داشته باشد اما خورشید به صورت مستقیم نتابد روی پارچه ای پهن کنید. گردوها را باید تکان بدهید تا جا به جا شوند و زیر و روی آن ها کاملا خشک شوند.

این کار مدتی دوران می برد. ابتدا پوست قهوه ای خشک می شود و بعد مغز آن باید اجازه بدهید خوب خشک شوند و گرنه مغز آن خیس می باشد و کپک می زند و خراب می شود.

اگر گردوها در معرض خورشید مستقیم خشک شوند مغز آن ها سیاه می شوند. البته بعضی از نژادهای گردو مغزشان تیره می باشد.

اگر هنگام پوست گرفتن گردوها دست هایمان سیاه شد چکار کنیم ؟

برای پوست گرفتن گردوها، بهتر می باشد از چند دستکش سالم استفاده کنید. دستکش های یکبار مصرف پلاستیکی تاثیری ندارند و سبب می شود رنگ پوست گردوها به دست نفوذ کنند. و به علت پلاستیکی بودن دستکش عرق کنند و رنگ را روی دست مستقر تر کند.

برای اینکه هنگام پوست گرفتن گردوها دست هایمان سیاه نشود و یا با کمترین میزان سیاه شود. بهتر می باشد، ابتدا دست ها را با کرم چرب کنید و بعد دستکش پزشکی به دست کنید و بعد دستکش ظرفشویی بدست کنید تا دست شما کمتر رنگ بگیرد.

اگر دست شما از پوست گردوها رنگ گرفت با راهکارهای زیر رنگ آن ها بهتر می شود. اما با بار اول کاملا پاک نمی شوند.

استفاده از وایتکس

اگر لکه ها خیلی زیاد می باشد و شما نیز از پاک کننده سریع کمک می خواهید، کمی وایتکس را روی لیف ریخته و دستان خود را با لیف پاک کنید.

استفاده از جوش شیرین و مایع ظرفشویی

لکه های سیاه به مرور دوران و استفاده مدام از شوینده ها از بین می رود اما اگر برای پاک کردن آنها شتاب دارید از ترکیب جوش شیرین و مایع ظرفشویی و یک مسواک قدیمی و خمیردندان استفاده کنید.

پیشنهادی:  درمان افسردگی با قرآن

استفاده از آبلیمو و نمک

کمی آبلیمو را روی دست بریزید و بعد کمی نمک روی دستان خود بریزید. دستان خود را به هم بمالید تا لکه ها کم رنگ شوند.

%name روش خشک کردن گردو و بادام + نکات مهم در هنگام پوست کندن گردو و بادام

پاک کردن لکه های گردو از دست

از بین بردن سیاهی دست ها با کرم های لایه بردار

استفاده از کرم های لایه بردار می باشد که نسبت به دو روش قبلی دوران بیشتری لازم دارد.

آب‌کشیدن دست ها با جوش شیرین

برای پاک کردن سیاهی گردو از دست می توانید مقداری جوش شیرین را با مایع ظرفشویی مخلوط کنید و دست های خود را با این ترکیب بشویید. بهتر می باشد از یک مسواک کهنه کمک بگیرید. به این صورت که مسواک را به جوش شیرین آغشته و بر روی پوست دست خود بکشید.

آب‌کشیدن دست ها با سرکه

نصف فنجان سرکه را با نصف فنجان آب ترکیب کنید و دست های خود را با مخلوط آب و سرکه بشویید. این کار به کمرنگ شدن سیاهی گردو کمک زیادی می کند.

* اما اگر به مدت چند روز کاری ندارید و جایی نمی روید بهتر می باشد این شوینده ها را به دست های خود نزنید و اجازه بدهید به مرور دوران و شستشوی دستان از بین بروند. زیرا این شوینده ها به دلیل اسیدی و شیمیایی بودن سبب صدمه به دستان شما می شوند.

%name روش خشک کردن گردو و بادام + نکات مهم در هنگام پوست کندن گردو و بادام

راهنمای خشک کردن بادام تازه

برای خشک کردن بادام :

برای خشک کردن بادام، اجازه بدهید بادام های روی درخت پوسته ی سبز آن ها باز شوند و بعد از درخت آن ها را سوا کنید. پوسته های آن ها را سوا کنید و در بالکن در محیطی که سایه و خورشید باشد خشک کنید تمرکزفکر کنید باید هوای آزاد در آن محیط در حال گردش باشد. بادام ها را زیر و رو کنید تا همه ی اقبال های آن یکسان خشک شود.

پس از اینکه خشک شدند آن ها را جمع کنید. پوسته ی بادام به علت پاک بودن لزومی ندارند شسته شوند.

اگر بادام هایی روی درخت پوست آن ها سوا نشد و خشک شده بودند به احتمال زیاد مغز آن ها خشک و پوک هستند.

اگر پوست سبز بادام ها را نگیرید خشک می شوند و سبب می شوند که به پوسته ی زیری بچسبند و به آسودگی سوا نمی شوند.

* بادام های خوب و پر مغز پوست سبز آن ها باز می شوند.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

[ad_1] بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود …