روش های از بین بردن حشرات برنج و حبوبات و غلات

[ad_1]

 %name روش های از بین بردن حشرات برنج و حبوبات و غلات

نحوه از بین بردن حشرات برنج

از بین بردن حشرات برنج

احتمالا برای خیلی از شما این اتفاق بیفتد که برنج و حبوباتتان دارای حشرات ریزی شده باشند. برای خلاص شدن از این حشرات و پیشگیری از آمدن آن ها راه حل هایی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

راه های پیشگیری و از بین بردن حشرات برنج و دیگر حبوبات

در اینجا چند نکته مفید برای پیشگیری از ایجاد حشره در انبار منزل شما آورده شده میباشد.

آن ها را یخ زده و از بین ببرید: توصیه می شود به محض خرید بسته های ادویه و آرد را به مدت چهار روز در فریزر نگه دارید. این کار را می توانید برای آرد ، جو دوسر ، کلوچه ، آرد ذرت و ادویه جات انجام دهید. با این کار پایان لاروها و تخم های موجود در داخل بسته از بین می روند و آلودگی بیشتر را ایستاده می کنند. آن را بیرون آورده و در جای طبیعی نگهداری کنید.

پیشنهادی:  نحوه ی درست کردن گل های کاغذی

برگ های بو یا چریش: برگ بو یکی از بهترین راه حل ها برای خلاص شدن از شر سوسک ها میباشد. برگ های بو یا چریش را می توان درون آرد ها در کاسه هایی که بیشتر در معرض آلودگی هستند قرار داد.

میخک: اگر شما تنها زندگی می کنید و برای اولین بار با این مشکل روبرو شده اید ایده خوبی میباشد. میخک به طور گسترده در معرض میباشد و با اشکالات مقابله می کند و همچنین از هجوم آنها پیشگیری می کند. همچنین می توانید اطراف قفسه های کمد و انبار خود میخک بریزید.

%name روش های از بین بردن حشرات برنج و حبوبات و غلات

راههای از بین بردن حشرات برنج

پیشنهادی:  آموزش نقاشی روی چوب

جعبه کبریت: عجیب به نظر می رسد اما راهی عالی برای دفع حشرات برنج میباشد زیرا جعبه های کبریت حاوی گوگرد هستند و گوگرد مورد علاقه شپشک و یا حشرات حبوبات و غلات نیست. جعبه کبریت را در نزدیکی دانه های غلات باز نگه دارید، در آنجا حشرات دیده نمی شوند. همچنین می توانید کیسه های کوچک فلفل سیاه را در انبار خود نگهداری کنید.

دانه های نجس را در زیر نور خورشید نگه دارید: اگر مقدار زیادی سوسک و حشره به آرد شما حمله کردند، تنها آن را در نور خورشید نگه دارید. نور خورشید آنها را از بین می برد زیرا این حشرات نور خورشید را دوست ندارند و به دنبال مکانی تاریک و مرطوب می گردند. آرد نجس را به مدت یک روز در زیر نور خورشید نگه دارید و به آسودگی از شر حشرات خلاص می شوید.

پیشنهادی:  روش های نگهداری از دانه های انار

سایر روش های پیشگیری خانگی: می توانید زنجبیل، سیر یا یک زردچوبه کامل درون کاسه برنج قرار دهید تا حشرات برنج دور شوند.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

[ad_1] بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود …