معرفی امامزاده احمدرضا در اصفهان

[ad_1]

3502942021 معرفی امامزاده احمدرضا در اصفهان

تاریخچه امامزاده احمدرضا

آستان امامزاده احمدرضا (علیه السلام) شهرستان تیران و کرون با ظرفیت های گردشگری و معنوی تلفیق شده، گردشگری مذهبی و فرهنگی را متبلور می سازد. در این مقاله تلاش کردیم به معرفی این مکان مقدس (امامزاده احمدرضا) بپردازیم.

درباره امامزاده احمدرضا:
آستان امامزاده احمدرضا (علیه السلام) در روستای احمدرضا قرار گرفته که این آبادی در بخش کرون شهرستان تیران و کرون قرار گرفته است.

با توجه به اهمیت وجود پیکر پاک امامزاده احمد رضا (ع)اسم روستا هم از آن وام گرفته شده و به روستای چشمه احمد رضا مزین شده است.

جواد ابن موسی کاظم( علیه السلام) در این روستا دفن شده و ایشان فرزند موسی مُبَرقع است و این امامزاده بزرگوار بنا به روایت و گفته ساکنان و بزرگان نوه حضرت امام جواد (علیه السلام) ميباشند که از امامزادگان مورد احترام و توجه مردم است و میزبان بسياري از زائران است.

3581538675 معرفی امامزاده احمدرضا در اصفهان

امامزاده احمدرضا اصفهان

ویژگی های امامزاده احمدرضا:
این بنا در قدیم بنایی با مصالح خشت و گل به مساحت ۱۵۰ متر داشته که پس از انقلاب اسلامی ساختمان قدیم آن تخریب و با همت ساکنان محل و خیرین و با همکاري اداره اوقاف، ساختمان جدید بقعه با زیر بنای ۱۰۰۰ متر مربع که شامل رواقها و حسینیۀ مجاور آن میباشد، ساخته شده است. گنبد فعلی امامزاده دوپوش به ارتفاع ۱۶ متر از کف با مصالح آجر و سیمان است و ضریحی به ابعاد ۲×۳ متر بر روی مزار این امامزاده بزرگ مرتبه قرار گرفته است.

پیشنهادی:  معرفی بازی های آپارتمانی

سوئیت هایی براي اقامت شب مسافران پيش بيني شده که هر شب اسکان داده میشوند و اما اسکان موقتی هم بیش از اسکان شبانه وجود دارد. برنامه هاي فرهنگی در طول سال در این مکان مقدس انجام می شود.

1854150402 معرفی امامزاده احمدرضا در اصفهان

عکس هایی از گنبد امامزاده احمدرضا

چشمه احمدرضا، جاذبه گردشگری طبیعی:
چشمه احمدرضا از جاذبه های طبيعي گردشگری شهرستان تیران و کرون است که در فصل های گوناگون سال مورد استقبال مسافران قرار می گیرد. وجود چشمه آب، سر‌سبزی، بستر معنوی و فرهنگی به واسطه امامزاده و مواردی از این قبیل باعث شده که جذابیت خوبی براي این مکان ایجاد شود. در ایام مختلف سال این مکان میزبان مسافران زيادي از نقاط مختلف کشور است.

پیشنهادی:  عکس نوشته جملات الهام بخش زیبا و عشقولانه جدید

باغات میوه بسیار زیبا در هر فصل، نزديک بودن یک قله بالای 3 هزار متر با طبیعتی آرام و حس یک پیاده روی کوتاه مدت در دل کوه صبح زود.. و مردم باصفا و مهمان نواز که سالهای سال است زائران و مسافران، امام زاده را مایه برکت روستا دانسته اند. و چندین و چند علت ديگر براي لحظه ای آسایش و ارامش در امامزاده احمد رضا…

3179781165 معرفی امامزاده احمدرضا در اصفهان

امامزاده احمدرضا

زیارتنامه امامزاده احمدرضا:
السَّلامُ عَلَیکَ اَیُّهَا السَّیِّدُ الزَّکِیُّ، اَلطّاهِرُ الوَلِیُّ، وَالدّاعِی الحَفِیُّ؛ اَشهَدُ اَنَّکَ قُلتَ حَقّاً، حَقّاً، وَنَطَقتَ حَقّاً وَصِدقاً، وَدَعوتَ اِلی مَولایَ وَمَولاکَ، عَلانِیَةً وَسِرًّا، فازَ مُتَّبِعُکَ، وَنَجا مُصَدِّقُکَ، وَخابَ وَخَسِرَ مُکَذِّبُکَ، وَالمُتَخَلِّفُ عَنکَ، اَشهَد لی بِهذهِ الشَّهادَةِ، لِاَکونَ مَنَ الفائِزینَ بِمَعرِفَتِکَ وَطاعَتِکَ، وَتَصدیقِکَ وَاتِّباعَکَ، وَالسَّلامُ عَلَیکَ یا سَیِّدی وَابنَ سَیِّدی. اَنتَ بابُ اللهِ المُؤتی مَنهُ، وَالمَأخوذُ عَنهُ، اَتَیتُکَ زائِراً، وَحاجاتی لَکَ مُستَودِعةً، وَها اَنَا ذا اَستَودِعُکَ دینی وَاَمانَتی، وَخَواتیمَ عَمَلی، وَجَوامِعَ اَمَلی اِلی مُنتَهی اَجَلی، وَالسَّلامُ عَلَیکَ وَرَحمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُه.

سلام بر تو ای آقای پاک و پاکیزه و سرور من و ای دعوت کننده (به حق) به مهربانی، گواهی دهم که تو حق گفتی و به حق و راستی سخن کردی و (مردم را) آشکارا و نهان بسوی مولای من و مولای خودت دعوت فرمودی رستگار شد پیرو تو و نجات یافت تصدیق کننده ات و نومید و زیانکار شد تکذیب کننده ات و آنکس که با تو مخالفت کرد گواه باش برای من این گواهی را تا من بوسیله معرفت و اطاعت تو و تصدیق و پیروی کردنت از زمره رستگاران باشم و سلام بر تو ای آقای من و ای فرزند آقای من توئی درگاه خدا که از آن درآیند و (معالم دین را) از آن بگیرند آمده ام به درگاهت برای زیارت و حاجت های خود را به تو سپرده ام و من اکنون به تو می سپارم دینم و امانتم و سرانجام کارهایم و همه آرزوهایم را تا پایان عمرم و بر تو باد سلام و رحمت خدا و برکاتش.

پیشنهادی:  بیوگرافی بازیگران سریال پدر پسری + عکس های بازیگران مجموعه پدر پسری

آدرس امامزاده احمدرضا:
استان اصفهان، شهرستان تیران و کرون، بخش کرون، روستای چشمه احمدرضا

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

عکس نوشته تبریک روز مرد و پدر

[ad_1] عکس نوشته تبریک روز پدر و مرد تبریک روز پدر متن تبریک روز پدر …