پروتئین تراپی مو چیست و چه فوایدی دارد؟

[ad_1]

%name پروتئین تراپی مو چیست و چه فوایدی دارد؟

پروتئین تراپی مو

همه چیز درباره پروتئین تراپی مو

پروتئین تراپی مو شیوه ای برای احیا و صافی مو به حساب می آید. همانطور که می دانید پروتئین یکی از اجزای اصلی در بافت موها هست که نقش داشتن مفیدی در سلامت آنها به وجود می آورد. بنابراین کمبود پروتئین آشکار نا زیبایی برای مو های شما به وجود می آورد.

پروتئین تراپی چیست؟

پروتئینی به نام کراتین در گرایش های مو انسان وجود دارد که موها را سالم و شاداب نگه می دارد و تاثیر ارتجاعی موها به همین علت هست. ولی به علت زیان هایی که به موها زده می شود با تاثیر حرارت دادن زیاد (اتوکشیدن و سشوار زیاد موها) یا رنگ کردن پی درپی موها، کراتین ابتدا به تجزیه می کند.

بعضی از روش های زندگی و رژیم های غذایی هم می تواند سبب افت کراتین در بدن شما شود. از آنجا که حفظ یک رژیم غذایی متعادل و مملو از پروتئین برای رشد سالم مو ضروری هست،  مصرف نکردن پروتئین کافی هم می تواند سبب ریزش مو شود.

پروتئین تراپی در حقیقت استفاده از محصولی هست که دارای پروتئین هست که موها به آسودگی می توانند آن را جذب کنند و برای تقویت و بازسازی کراتین به کار می رود.

فواید پروتئین درمانی برای موهای طبیعی

نرم کنندگی: پروتئین ترابی با از بین بردن سلول های مرده پوست سر و افزایش کردن پروتئین به آن ، موها را حالت دهنده و نرم می کند.

تقویت مو: با داخل شدن پروتئین های هیدرولیز شده به فولیکول های مو آنها را استوار و سخت و تقویت می کند.

مرطوب کنندگی: با از بین رفتن سلول های مرده پوست سر با پروتئین ها موها به صورت اثربخش تر مرطوب می شوند.

حجم دهنده: در آخر درمان پروتئین موهای شما را قطور تر ، بلندتر و سالم تر می کند.

انواع پروتئین درمانی مو

پروتئین تراپی برای موهای بی‌قدرت، خشک و شکننده راه کار مفیدی هست. کراتین پروتئین طبیعی در موها می باشد که  زیاد آماده آزار های متاثر از در جلوی خورشید بودن ، باد ، آلودگی ها و مواد شیمیایی هست. درمان های پروتئینی در انواع گوناگونی هستند و مو را تقویت و صاف می کنند. پروتئین تراپی برای درمان صدمه موهای خفیف استفاده می شوند و به طور منظم هر ۱-۲ ماه موثر انجام می شود.

حالت دهنده و مرطوب کننده

این شیوه های درمانی برای موهای صدمه دیده موثر می باشد و همینطور به عنوان حالت دهنده مو هم ایده آل هست.پروتئین تراپی به علت خاصیت مرطوب کنندگی بالا توصیه می شود هر دو هفته یک بار استفاده شود.

بازسازی کننده

اگر از پروتئین ها  به عنوان بازسازی کننده برای درمان موهای آزار دیده هر دو هفته یک بار ضروری هست.

علائم استفاده استفاده از پروتئین تراپی مو

نشانه ها یی که نشان دهنده نیاز موهای شما به پروتئین درمانی هست را بررسی می کنیم :

موهای شما شایستگی ارتجاعی یا کشسانی خود را از دست داده هست: یکی از نشان های برملا که نشان می دهد موهای شما به کمک پروتئین نیاز دارد ، از بین رفتن شایستگی ارتجاعی یا کشسانی هست. این آزمایش کوچک را امتحان کنید: یک گرایش کوچک از موهای خود را بردارید ، و آن را به آرامی کش دهید. اگر این گرایش پس از کشیده شدن به حالت طبیعی خود برنگردد یا حتی بد تر شود ، این احتمال وجود دارد که موهای شما به درمان پروتئین مو نیاز دارد.

موهای شما رنگ شده هست:  اگر موهای شما زیاد رنگ شده باشد ، این احتمال هست که موهایتان به پروتئین بیشتری نیاز داشته باشد.  موهایی که رنگ شده اند زیاد زبر و حتی در معرض صدمه نسبت به موهای طبیعی هستند. یک درمان پروتئینی مو به تقویت موهای تحت درمان با رنگ کمک می کند و سبب محافظت از تارهای سالم و زورمند مو می شود.

پیشنهادی:  ۱۰ مدل شینیون فرانسوی ساده و شیک

زبری زیاد : اگر موهای شما زیاد زبر هست ، به احتمال زیاد شکاف و پارگی در گرایش ها وجود دارد که سبب آزار پذیری بیشتر آن می شود. از آنجا که این نوع موها بیشتر مقدار زیادی آب جذب می کنند ، در چنین حالتی گره خوردن و موخوره امکان دارد زیاد برای شما آشنا باشد . درمان با پروتئین به موهای زبر کمک می کند تا مو غذای مورد نیاز خود  را به دست آورد و شکاف ها از بین بروند. برای اینکه بدانید موهای شما زبر هست یا خیر این یک آزمایش کوچک را انجام دهید : گرایش ای از موهای خود را در یک کاسه آب کم اعماق بگذارید. اگر مو فرو رود ، موی شما زیاد زبر هست.

شکستگی و ریزش : در حالی که از دست دادن 100 تار مو در روز کاملاً طبیعی هست و نباید زنگ خطر را به صدا درآورد ، ریزش بیش از اندازه می تواند نشان کمبود پروتئین در موهای شما باشد. به ویژه اگر این ریزش و شکست مو از ریشه مو نباشد ( بر سر گرایش مو نقطه سفید نباشد ). این به این معنی هست که موهای شما به آسودگی می شکنند – و احتمالا لازم باشد برای تقویت آن درمان پروتئین مو انجام دهید.

زمانی که موهای شما شکننده و سست هست داشتن این نوع مو نشان دیگری هست که نشان می دهد ممکن هست موهای شما به پروتئین نیاز داشته باشد. پروتئین به احیای گرایش های مو کمک می کند و سبب می شود تا شکنندگی و تواضع و سستی مو ها زیاد معلوم نباشد.

%name پروتئین تراپی مو چیست و چه فوایدی دارد؟

پروتئین درمانی طبیعی برای مو

پروتئین درمانی طبیعی برای مو

پروتئین درمان مو با ماسک موز، عسل و روغن نارگیل

پایان ترکیبات طبیعی در این ماسک موهای‌تان را پروتئینه خواهد کرد. سه رقم موز کاملا رسیده را له و یا ریز ریز خورد کنید و در مخلوط‌ کن بریزید.

پیشنهادی:  فرمول رنگ موی دودی زیتونی

دو قاشق ‌غذا خوری عسل افزایش کنید و بعد هم یک قاشق ‌غذاخوری روغن نارگیل به دیگر مواد بیافزایید. بگذارید همه مواد ۱۵ تا ۲۰ لحظه در مخلوط‌کن با هم ترکیب شوند تا خمیر غلیظ و کِرمی شکلی درست شود.

در صورتیکه احساس می‌کنید خمیر کمی سفت یا غلیظ هست می‌توانید با استفاده از آب آن را کمی رقیق کنید، تنها تمرکزفکر داشته باشید خمیرتان زیاد شل نشود. موهای خود را به چند اقبال تقسیم کنید و ماسک را از ریشه تا نوک موها به همه سرتان بمالید. با کف‌ دستان‌تان موها و کف‌سر را ماساژ دهید.

با استفاده از یک کلاه دوش موهای‌تان را بپوشانید و هم‌ روزگار ۳۰ لحظه دراز بکشید و پاهای‌ خود را بالاتر از بدن‌تان بگذارید تا قدری هم به بدن‌تان استراحت دهید. بعد از ۳۰ لحظه موها را با آب گرم، شامپو و نرم‌کننده همیشگی‌تان بشویید. نرم‌کننده را فراموش نکنید.

بگذارید موها به شکل طبیعی خشک شوند و سعی کنید از خشک‌ کننده‌های مو مشابه سشوار استفاده نکنید.

آووکادو

آووکادو حاوی اسیدهای چرب و پروتئین هایی هست که موهای آزار دیده را بازسازی، استوار و تغذیه می کند. شما می توانید با آووکادو یا مخلوط آووکادو خرد شده با مایونز، پروتئین درمانی کنید. شما می توانید از این ماسک برای همه موها و پوست سر خود استفاده کنید تا آنها را حالت دهید و تغذیه کنید.

ماست

محصولات لبنی، مشابه ماست و خامه حاوی پروتئین ها و اسید لاکتیک هایی هستند که موهای شما را پاک می کنند. شما می توانید یک نرم کننده پروتئینی با مخلوط کردن یک تخم مرغ و مقداری ماست به دست آورید. بگذارید این مخلوط حدود ۲۰ لحظه روی موهایتان بماند و بعد با آب ولرم بشویید.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

آموزش براشینگ موهای کوتاه

[ad_1] براشینگ موهای کوتاه براشینگ موهای کوتاه براشینگ را می توان جزو کارهای روزانه دسته …