چگونه می توان از بشقاب در چیدمان منزل استفاده کرد؟

[ad_1]

 %name چگونه می توان از بشقاب در چیدمان منزل استفاده کرد؟

چگونه بشقاب را دیوارکوب کنیم ؟

چگونه بشقاب را به دیوار وصل کنیم

بشقاب ها می توانند رنگ و سبک های مختلف را به فضای شما وارد کنند و روی ديوار هر فضایی از آشپزخانه گرفته تا اتاق کار، آويزان شوند. برای نصب اين ظرف ها كنار هم يا تركيب آنها با عناصر دكوری ديگر، وقت و سليقه خرج كنيد و طرح هايی زيبا و جالب به وجود آوريد.

دیوارهای خالی اتاق نشیمن و پذیرایی و راهروها، خلاصه تمام گوشه کنار خانه را می توانید با نصب این ظروف زیبای قدیمی تزیین و زیبا کنید.

داخل کمد و کابینت های اکثر خانه ها بشقاب های چینی و بلور خوش رنگ و نقش قدیمی پیدا می شود. بشقاب هایی که دیگر برای پذیرایی مورد استفاده قرار نمی گیرند اما می توانند همانند آثار هنری ارزشمند برای تزیین دیوارهای خانه های سنتی و مدرن مورد استفاده باشند. حتی می توانید از بشقاب های ساده و یک رنگ استفاده کنید و در صورت تمایل روی آن ها نقش بدهید.

دليلی ندارد جنس تمام بشقاب ها چينی، سراميک یا بلور باشد، حتی می توانيد از بشقاب های ملامين يا مسی هم استفاده كنيد.

بشقاب ها و ظروف قدیمی را با رنگ های آکریلیک، متناسب با دکوارسیون خانه خود رنگ کنید. برای دوام بیشتر رنگ را در چند لایه روی آنها بزنید. یعنی یک بار رنگ کنید و پس از خشک شدن، لایه بعدی را بزنید و لایه بعدی. ترجیحا همه بشقاب ها و ظرف های کریستال و شیشه ای را یک رنگ نکنید و متناسب با هم به رنگ آنها تنوع بدهید.

پیشنهادی:  جدیدترین مدل لوستر پذیرایی

یا حتی می توانید، طرح و شكل را با استفاده از برچسب هايی روی بشقاب ها منتقل كنيد.

بشقاب های سرامیکی با زمینه سفید می تواند برای دکوراسیون مدرن شما مناسب باشد. اگر فضای شما سبکی سنتی دارد، از بشقاب هایی با طرح های قدیمی مانند گل مرغی، لیلی و مجنون، شاه عباسی یا گل سرخی استفاده کنید. فراموش نکنید که انتخاب ظرف هایی که با یکدیگر هماهنگی داشته باشند و به خوبی کنار یکدیگر بنشینند، بسیار مهم است.

شاید برایتان این سوال پیش آماده باشد که چگونه بشقاب را به دیوار وصل کنیم؟ و یا نحوه ی چسباندن بشقاب به دیوار چگونه است؟

باید بگویم خیلی ها از گیره ها و قلاب های مخصوص استفاده می کنند اما اگر خریداری آن برایتان مقدور نیست می توانید از قلاب هایی که در تصاویر زیر است استفاده کنید و به همان روش با چسب بچسبانید هرگز از چسب های شیشه ای استفاده نکنید زیرا در اثر گرم شدن از بشقاب جدا می شود.

%name چگونه می توان از بشقاب در چیدمان منزل استفاده کرد؟

نصب بشقاب به دیوار به وسیله ی این گیره ها

%name چگونه می توان از بشقاب در چیدمان منزل استفاده کرد؟

طریقه نصب بشقاب روی دیوار با گیره های دستساز

آموزش نصب بشقاب به دیوار :

برای نصب بشقاب روی دیوار مراحل زیر را انجام بدهید:

برگه یا روزنامه ای را به اندازه فضایی از دیوار که می خواهید ظرف ها را روی آن نصب کنید، روی زمین قرار دهید. پیش از آن که بشقاب ها را روی دیوار آویزان کنید، روی برگه بچینید و به چیدمانی نهایی برسید. اگر طرح های سنتی را دوست دارید از چیدمانی متقارن استفاده كنيد و چنانچه طرح های مدرن مورد علاقه شماست، آنها را به صورت نامتقارن روی برگه بچینید.

پیشنهادی:  فول فرنیش چیست و تکنیک های آن چیست ؟

برای حفظ تعادل، حدود 15 سانتی متر بین ظرف ها و از آنها تا سقف فاصله‌ بگذارید.

محل قرار گرفتن ظرف ها را با ماژیک روی برگه مشخص کنید و برگه را به کمک چسب کاغذی روی دیوار بچسبانید. سپس، این نقاط را روی دیوار مشخص کنید.

برای آویختن بشقاب باید به دنبال قلاب‌هایی باشید که تحمل وزن بالا را داشته باشند و تنها به یک یا دو نقطه متصل نباشد. بهترین و مطمئن ترین راه آن است که از قلاب هایی استفاده کنید که چهار طرف بشقاب را تحت پوشش قرار دهند. همچنين، می توانید از قلاب های مخصوص نصب قاب عکس یا گیره هایی برای نصب بشقاب بر روی دیوار استفاده کنید.

دقت داشته باشید که هنگامی که بشقاب را آویزان می کنید دقیقا کجا قرار می گیرند و میخ را آن جا بزنید.

%name چگونه می توان از بشقاب در چیدمان منزل استفاده کرد؟

چگونه بشقاب به دیوار بزنیم

تزیین بشقاب برای بالای در

می توان بالای در اتاق ها بشقاب های آنتیک را آویزان کنید. برای اینکه این بشقاب ها بالا نصب می شوند و برای دیدن آن ها باید چشم های خود را بالا بیاورید اتاق را بزرگتر جلوه می دهند.

ترکیب بشقاب با آیینه

برای تزیین بالای طاقچه ی خود می توانید از ترکیب آیینه و بشقاب برای طراحی و چیدمان طاقچه ی خود استفاده کنید. بهتر است به اندازه ی یک شومینه این کار را انجام بدهید فضای زیادی را برای این کار انجام ندهید.

پیشنهادی:  شیک ترین مدل میز و صندلی تاشو

بهتر ایت از یک آینه طرح دار یا آینه ای با قاب زیبا استفاده کنید.

%name چگونه می توان از بشقاب در چیدمان منزل استفاده کرد؟

نحوه نصب بشقاب تزیینی روی دیوار

آشپزخانه ها و فضاهای ناهار خوری 

استفاده از بشقاب در آشپزخانه و ناهارخوری ها کاملا به جا است، چرا که آنها بشقاب هستند!! می توان از بشقاب های با طرح های مختلف (گلدار یا طرح میوه و …) در فضای ناهارخوری یا دیوار آشپزخانه استفاده کرد. بشقاب با رنگ های مختلف بر روی دیوارهای با رنگ خنثی یا تیره، به دیوار جلوه خوبی می دهد (رنگ بشقاب ها می تواند هم با رنگ آشپزخانه همخوانی داشته باشد و هم همخوانی نداشته باشد).

%name چگونه می توان از بشقاب در چیدمان منزل استفاده کرد؟

ایده هایی برای نصب بشقاب به دیوار

سایر فضاها

از بشقاب ها می توان برای تزیین دیوار اتاق نشیمن، راهروهای ورودی منزل و حتی اتاق خواب ها استفاده کرد. بشقاب های گلدار و همخوان (با سایزهای مختلف) نمای خوبی به خانه می دهند.

بشقاب های رنگی که با دست بر روی آن ها نقاشی شده است و طرح هایی که با هم همخوانی ندارند، برای فضاهای مدرن کاربرد دارند. در واقع از بشقاب ها می توان برای هر نوع دکوراسیون داخلی استفاده کرد، نکته اینجاست که چگونه رنگ و سایز بشقاب ها انتخاب شده و چیده شود.

در ادامه نمونه هایی از چیدمان بشقاب به دیوار را آورده ایم.

%name چگونه می توان از بشقاب در چیدمان منزل استفاده کرد؟

مدل های نصب بشقاب به دیوار

%name چگونه می توان از بشقاب در چیدمان منزل استفاده کرد؟

نصب بشقاب به دیوار

%name چگونه می توان از بشقاب در چیدمان منزل استفاده کرد؟

بشقاب های طرح دار برای نصب به دیوار

%name چگونه می توان از بشقاب در چیدمان منزل استفاده کرد؟

شیک ترین مدل چیدمان و نصب بشقاب به دیوار

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

تصاویری از شیک ترین رادیاتور تزئینی

[ad_1] رادیاتورهای تزیینی مدل رادیاتور تزئینی یکی از گزینه های سیستم گرمایشی رادیاتور می باشد. امروزه …