احیای مو چیست و روشهای احیای مو کدامند؟

%name احیای مو چیست و روشهای احیای مو کدامند؟

احیای مو چیست

چیزهایی که باید درباره روش‌های احیای مو بدانید

مو یکی از تحیر انگیز ترین و مهمترین عنصر زیبایی در خانم ها می باشد. تقریبا همه خانم ها تجربه عوض کردن رنگ مو را داشته اند. رنگها بیشتر از مواد شیمیایی درست می شوند و می توانند ضررهای های جدی به موها برسانند. یکی از شیوه های عوض‌کردن رنگ مو، دکلره کردن مو می باشد. ولی دکلره سبب ضرر دیدن موها می شود. موهای صدمه دیده را باید احیا کرد.

شیوه های مختلفی برای احیا مو

شیوه های مختلفی برای تقویت و احیا مو وجود دارد که از جمله‌ی این شیوه ‌ها می‌توان به کراتینه‌ کردن مو، بوتاکس مو و همینطور ریباندینگ برای صافی مو اشاره کرد. مواد و روش ‌های بکار رفته در هر یک از این شیوه ها مختلف بوده و به همین علت، تاثیر به کار گرفتن هر یک از این شیوه ‌ها در تقویت و احیا مو گوناگون خواهد بود.

پیشنهادی:  فرمول ترکیب رنگ موی کنفی

ویتامینه کردن مو از جمله شیوه ‌های سنتی و قدیمی برای تقویت و احیا موها هست. این شیوه مناسب افرادی هست که زیاد زیاد موهایشان را رنگ و دکلره کرده اند و به همین علت، موهای آن‌ها خشن شده و گرفتار صدمه‌های زیادی شده هست. همینطور برای افرادی که در  جاهای با آب و هوای خشک و گرمسیر زندگی می‌کنند، به کار گرفتن این شیوه برای تقویت و احیا مو خیلی مناسب هست.

%name احیای مو چیست و روشهای احیای مو کدامند؟

شیوه های مختلفی برای احیا مو

فواید احیای موها

انجام ویتامینه‌ی مو سبب می‌شود موها شادابی پیدا کنند و همینطور با تقویت بافت‌های چربی موجود در موها، ظاهری زیبا‌تر و درخشان‌تر به موها می‌بخشد. باید اشاره کرد که در صورت به وجود آمدن صدمه‌های شدید در موها، به کارگفتن شیوه ویتامینه‌ برای تقویت موها مناسب نخواهد بود. شیوه دیگر برای تقویت موها و رفع کردن صدمه‌های آن، شیوه بوتاکس مو هست که به نسبت ویتامینه کردن شیوه جدید‌تری هست.

در این شیوه با استفاده از مواد مخصوص، با نفوذ به ریشه‌ها و بافت‌های درونی موها صدمه‌های داخل شده به موها رفع خواهند شد. بوتاکس کردن موها سبب می‌شود که حالت وز و خشن موها از بین برود. در شیوه دیگر یعنی کراتینه‌ی مو هم، با به کارگرفتن مواد ویژه به رفع کردن صدمه‌دیدگی موهای بیش از حد فر و خشن و به وجود آمدن ظاهری صاف و براق برای آن مبادرت می‌شود.

شیوه‌های مختلفی مشابه بوتاکس، کراتینه و ویتامینه برای تقویت و احیا موها به کار گرفته می شود.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

آموزش براشینگ موهای کوتاه

براشینگ موهای کوتاه براشینگ موهای کوتاه براشینگ را می توان جزو کارهای روزانه دسته بندی …