میلگرد استیل چیست؟

به نوشته تابناک در بین فرآورده های فلزی میلگرد یکی از پرکاربردترین موارد است که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. میلگرد ها در انواع و اقسام مختلف تولید و روانه بازار می شوند. در سال ها دورتر استفاده از میلگرد های فولادی کاربرد گسترده تری داشت. اما امروزه شاهد استفاده روزافزون از میلگرد استیل هستیم. میلگرد های استیل نوعی میله های گرد با قطری مشخص هستند که برای تولید آن ها از آلیاژ استیل استفاده شده است و می توان آن را در انواع مختلفی در بازار مشاهده کرد.

erlvmkeyoj45poyj ope5jyg 300x194 میلگرد استیل چیست؟

میلگرد استیل

مشخصات میلگرد استیل

برای این که هر نوع میلگردی در بازار به راحتی شناسایی شود مشخصات خاصی را برای آن در نظر گرفته اند. از همین رو می توان گفت که میلگرد استنلس استیل هم از این جهت مستثنی نبوده و می توان مشخصاتی را برای آن در نظر گرفت. از جمله مشخصات این نوع میلگرد ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میلگرد های استیل با نام میلگرد های ضد زنگ در بازار شناخته می شوند.
  • به دلیل آلیاژ استیل به کار برده شده در آن می توان مقاومت بالایی را برای آن در نظر گرفت.
  • میلگرد های استیل در برابر دما های بسیار بالا مقاوم بوده و دچار آسیب نمی شوند.
  • مقاومت میلگرد های استیل در برابر خوردگی و پوسیدگی بسیار بالا بوده و از این جهت می توان طول عمر بالایی را برای آن در نظر گرفت. علت این موضوع را می توان وجود 11 درصد کروم در آن بیان کرد.
  • مقاومت کششی در نظر گرفته شده برای میلگرد استیل در حدود 550 نیوتن بر متر مکعب می باشد که این عدد نشان دهنده ی مقاومت کششی بالای آن است.
پیشنهادی:  کدام بیماری درخت گلابی خطرناک است؟

elvkgm54opyj4509yj5e4oyj54poijy 300x300 میلگرد استیل چیست؟

تولید میلگرد استیل

کاربرد میلگرد استیل

ویژگی های میلگرد استیل باعث استفاده روزافزون از آن در صنایع مختلف شده است. در واقع با توجه به این که این میلگرد ها از مقاومت بالایی در شرایط مختلف برخوردار می باشند، می توان از آن ها با اطمینان خاطر استفاده کرد. از جمله کاربرد های این نوع میلگرد ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1_ صنعت ساختمان سازی: یکی از صنایعی که استفاده از میلگرد استیل در آن بیشتر از هر صنعت دیگری به چشم می خورد صنعت ساختمان سازی می باشد. با توجه به مقاومت و استحکام بالای این نوع میلگرد ها می توان آن را گزینه ای مناسب برای ساخت انواع اسکلت های فلزی معرفی کرد. همچنین انعطاف بالای این نوع میلگرد ها باعث شده است تا استفاده از آن در ساختمان سازی به یک گزینه ی مناسب تبدیل شود.

پیشنهادی:  تصاویری شگفت انگیز که در مسابقه جهانی عکاسی از طبیعت برگزیده شدند

2_ صنعت نفت، گاز و پتروشیمی: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از جمله صنایع مهم و حساس در همه ی کشور ها می باشد. به همین دلیل استفاده از متریال مناسب در این نوع صنایع از اهمیت بالایی برخوردار است. مواد مورد استفاده در این صنایع به هنگام انجام عملیات حفاری مواد، فرآوری، ذخیره و تولید آن ها، تحت فشار بالایی قرار می گیرند که همین فشار باعث خوردگی و پوسیدگی تجهیزات می شود. به همین دلیل لازم است برای ساخت این نوع تجهیزات از متریالی مقاوم استفاده کرد. میلگرد استیل از آن جهت که می تواند مقاومت بالایی در چنین شرایطی داشته باشد می تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه ها باشد.

3_ صنعت دریایی: در محیط های مرطوب و خورنده مانند آب دریا بهتر است برای ساخت تجهیزات از میلگرد های استیل استفاده کرد. در واقع در صنعت دریایی به دلیل وجود محیط های خورنده برای ساخت اسکله ها، پل ها و اسکله لنگر می توان از این نوع میلگرد ها استفاده کرد.

پیشنهادی:  پلتفرمی رایگان و مدرن برای کسب درآمد بیشتر از زمان

4_ سازه هایی با طول عمر بالا: همان طور که می دانید بنا های تاریخی به مرور زمان فرسوده شده و برای این که بتوان آن ها را سرپا نگه داشت نیاز به تعمیرات می باشد. امروزه از میلگرد استیل برای تعمیرات چنین بنا هایی استفاده می کنند تا از این طریق بتوانند طول عمر بنا ها را افزایش دهند.

5_ مناطق زلزله خیز: در مناطقی که زلزله خیز باشد به مرور زمان ضعیف شدن بتن آرمه در برابر خوردگی ممکن است آستانه تحمل سازه را در برابر زلزله کاهش دهد. به همین دلیل لازم است در چنین مناطقی از میلگرد هایی مقاوم که در گذر زمان دچار خوردگی نمی شوند، استفاده کرد. به همین دلیل در چنین مناطقی می توان از میلگرد های استیل استفاده کرد بدون این که اتفاقی برای سازه بیفتد.

relcvkmy9ujyjy5jvj5ov5tjghojcgj 300x225 میلگرد استیل چیست؟

موارد استفاده از میلگرد استیل

مطلب پیشنهادی

چرا در سفر به دبی، پارک آبی وایلد وادی را نباید فراموش کرد؟

پارک آبی وایلد وادی دبی یک شهر کاملا آبی بوده و روزی فراموش نشدنی را …