هر آنچه درباره تخته نرد باید بدانیم

تخته نرد یکی از بهترین و کهن‌ترین بازی‌ها در جهان است که امروزه در میان مردم اروپای شرقی و خاورمیانه طرفداران بسیاری پیدا کرده‌است. این بازی فکری که آن را با نام‌های تخته نرد، نردشیر، بکگمن می‌شناسند متکی به برنامه ریزی، روش، شمارش و شانس است. بازی تخته نرد به صورت دو نفره انجام می‌شود و حرکت مهره‌ها بر اساس دو عددی است که رو تاس نقش می‌بندند. در پایان نیز برنده بازیکنی است که زودتر از طرف مقابل بتواند تمامی مهره‌های خود را از زمین خارج کند. اگر می‌خواهید با تخته نرد منبت بیشتر آشنا شوید و اطلاعات بیشتری در مورد قیمت و خرید آن کسب کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

otf45t9u359otij5ytij5 300x225 هر آنچه درباره تخته نرد باید بدانیم

عوامل تاثیرگذار بر قیمت تخته نرد

قیمت تخته نرد بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

تخته نرد یکی از ارزشمند ترین صنایع دستی کشور است. قیمت این کالا همانند سایر صنایع دستی و محصولات با توجه به نوسانات قیمت ارز و … ثابت نیست و دارای نوساناتی می‌باشد. قیمت تخته نرد به فاکتورهای مختلفی وابسته است. اما تنوع بالای تخته‌های نرد موجود در بازار موجب شده که بتوان این محصول را از قیمتی خیلی ارزان تا بالاترین قیمت ها در بازار یافت.

معمولا تخت نردهایی که قیمت پایینی دارند از متریال نامرغوب و بی‌کیفیت تهیه شده‌اند. این در حالی است که تخته نردهای گران قیمت و با شکوه و خارق‌العاده که به تخته نردهای اعیانی مشهور هستند از بهترین چوب‌ها به همراه معرق کاری‌ها و منبت‌کاری‌ها تهیه شده‌اند و ظاهری شیک و فاخر دارند. هر چقدر که نقوش و منبت‌کاری‌های انجام شده بر روی تخته نرد بیشتر باشد طبیعتا دارای قیمت بالاتری است.

عوامل مختلفی بر میزان قیمت تخته نرد موثر هستند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جنس و کیفیت تخته نرد
پیشنهادی:  نایاب‌ترین تمبر جهان حراج شد

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت تخته نرد جنس متریال به کار رفته در تولید این محصول و قیمت آن متریال است. از چوب‌های مختلفی برای ساخت تخته نرد استفاده می‌کنند که از گران‌ترین آن‌ها می‌توان به چوب ریشه درخت گردو اشاره نمود که زیبایی خیره‌کننده و بی‌نظیری دارد. از دیگر چوب‌ها می‌توان به چوب درخت گردو، چوب راش، ورقه‌های ام دی اف و … اشاره نمود. هر چقدر که کیفیت چوب مورد استفاده پایین‌تر باشد قیمت تخته نرد نیز کاهش می‌یابد.

  • احجام به کار رفته در تخته نرد

از دیگر عوامل موثر بر قیمت‌نهایی تخته نردها می‌توان به میزان احجام به کار رفته در آن‌ها اشاره نمود. وجه تسمیه، نقوش، منبت کاری‌ها و معرق کاری‌های زیبایی بر روی تخته نردها حکاکی  می‌شود. هر چقدر این نقوش و حکاکی‌ها بیشتر و زیبا‌تر باشند محصول دارای قیمت بالاتری است. به طوری که از برخی از محصولات به عنوان تخته نرد لاکچری یاد می‌کنند که بسیار گران‌قیمت هستند و می‌توانند یک هدیه خاص و لوکس باشند.

  • سفارش تخته نرد

گاهی اوقات افراد تخته نرد منبت کاری شده‌ای که مد نظر دارند را در ابعاد و سایز مد نظر خود نمی‌توانند در بازار بیابند و یا اینکه یک ترکیب متفاوت و خاص از چوب، نقوش و منبت کاری‌ها می‌خواهند. در چنین شرایطی می‌توانند تخته نرد را سفارش دهند، اما مسئله‌ای که اینجا وجود دارد افزایش قیمت تخته نرد به دلیل سفارشی بودن آن است. طرح انتخابی می‌تواند از میان طرح‌های پیش فرض فروشگاه باشد و یا اینکه مشتری صفر تا صد طراحی را درخواست دهد. به میزانی که نیاز به تغییر تخته نرد و سفارشی سازی آن باشد هزینه آن نیز متفاوت خواهد بود و بیشتر می‌شود.

  • کیفیت و جنس لوازم جانبی تخته نرد
پیشنهادی:  سئو مارکتینگ، مأموریت اصلی مشاوره سئو

علاوه بر تخته نرد امروزه تنوع لوازم جانبی آن نیز از نظر جنس و کیفیت و … متفاوت است. البته در هنگام خرید تخته نرد مهره ها، تاس و … به همراه تخته نرد هستند، اما گاهی اوقات خرابی یا گم‌شدن آن‌ها موجب می‌شود که فرد به خرید مجدد لوازم جانبی مجبور شود. این لوازم نیز با کیفیت‌ها و جنس‌های مختلفی تهیه شده‌اند که قیمت هر کدام متفاوت است. به عنوان مثال تاس‌های استخوانی از بهترین و با کیفیت‌ترین تاس‌های تخته نرد هستند که گران‌ترین قیمت را به خود اختصاص داده‌اند.

3rft3j98tuj3mtj4 300x144 هر آنچه درباره تخته نرد باید بدانیم

قیمت تخته نرد بر این اساس تعیین می شود

تخته نرد علاوه بر آنکه به عنوان بازی مورد استقبال قرار می گیرد جوانب مورد استفاده دیگری هم دارد. از جمله اینکه تخته نردهای منبت کاری شده که حاصل بهره گیری از هنر برجسته و پر جلوه منبت کاری برای حکاکی طرح و نقوش بی نظیر بر روی مرغوبترین انواع چوب هستند، به عنوان یک دکوراتیو چشمگیر که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین، تخته نرد ها انواع متفاوتی هم دارند که شامل:

  • تخته نرد منبت کاری شده در متنوع ترین طرح ها اعم از: طرح رستم و اژدها، لیلی و مجنون، سیمرغ، شیرسوار، شمس و مولانا، شاعر و معشوق، طرح سرخپوست، گلستان، عقاب، شیر بالدار، پاسارگاد، التماس شراب، غزال، حافظ، فروهر هخامنشی، طرح فرشته عدالت، طرح کورش کبیر، طرح اسب – آغوش، کورش کبیر و طرح های بسیار متنوع دیگر.
  • تخته نرد و شطرنج منبت کاری شده
  • تخته نرد چوب روس و راش
  • تخته نرد چرم
  • تخته نرد مسافرتی
پیشنهادی:  پرسه ببر در خیابان های هیوستون +تصاویر

هستند و شما می توانید هر نوعی را که برای هدف شما مناسب تر بود خریداری نمایید.

 

راهنمای خرید تخته نرد شامل چه نکاتی می شود؟

  • نوع تخته نرد مورد نظر کدام باید باشد؟ شما ابتدا باید در نظر بگیرید که تخته نرد را به چه منظوری خریداری می کنید و بر این اساس نوع آن را مشخص نمایید. برای نمونه،
  • اگر قصد شما خرید تخته نرد به منظور استفاده از آن به عنوان سرگرمی در مسافرت است بهترین گزینه تخته نرد مسافرتی است.
  • اگر قصد شما استفاده از آن به عنوان دکوراتیو است، تخته نرد منبت کاری شده و تخته نرد نفیس چشمگیرترین و جلوه نماترین نوع هستند.
  • اگر می خواهید از بازی شطرنج لذت ببرید، شطرنج منبت کاری پیشنهاد ما به شماست.

اگر دوست دارید تخته نرد تان در قالب و ساختار یک کیف چرم منحصربفرد جای گرفته باشد، تخته نرد چرم بسیار زیبا و جذاب است.

خرید تخته نرد و لوازم جانبی آن

فروشگاه‌ها و وب‌سایت‎های مختلفی در زمینه عرضه انواع تخته نرد و … مشغول به فعالیت هستند که یکی از بهترین آن‌ها فروشگاه آرتانامیک است. این فروشگاه دارای نماد اعتماد است و تمامی محصولات خود را از بهترین برندها انتخاب می‌کند که دارای کیفیتی عالی و بی‌نظیر هستند. از طرفی در راستای مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان نیز سعی نموده انواع تخته نردها و … را با بهترین قیمت موجود در بازار ارائه دهد. بنابراین می‌توانید با اطمینان خاطر به این فروشگاه مراجعه کنید و شیک‌ترین و با کیفیت‌ترین تخته نردها را با قیمتی مناسب برای خود یا عزیزانتان تهیه کنید.

مطلب پیشنهادی

چرا در سفر به دبی، پارک آبی وایلد وادی را نباید فراموش کرد؟

پارک آبی وایلد وادی دبی یک شهر کاملا آبی بوده و روزی فراموش نشدنی را …