بیوگرافی بهدخت ولیان + عکس

تصویر بیوگرافی بهدخت ولیان

بهدخت ولیان متولد دهه 60 و دارای مدرک لیسانس بازیگری است. بهدخت ولیان بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و در نمایش های زیادی بازی کرد. از جمله کارهای بهدخت وجیوان در تئاتر، تصیر خانم لیلی رشیدی است، داستانی به کارگردانی رستوران محمد منم و نوستوس، حصیر معجونی و سلمشتگی.

1 36 بیوگرافی بهدخت ولیان + عکس

بهدخت ولیان اولین حضور حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۲ در فیلم آسمان آفتابی نیت به کارگردانی مهران ملکوتی انجام داد. اگرچه این فیلم موفقیت چندانی نداشت اما تجربه خوبی برای بهدخت ولیان بود. چون بازیگرانی چون فرهاد کاهمیان، قربان نجفی، توماج پورمراد و مهران ملکوتی تجربه همکاری با یکدیگر را دارند.

پیشنهادی:  بیوگرافی امیرحسین رستمی

گفتگو با بهدخت ولیان

بهدخت ولیان در گفت و گو با خبرنگاران درباره علاقه اش به سینما و تئاتر گفت: برای من هم فیلم و هم تئاتر مهم است و تفاوت های زیادی بین این دو وجود دارد. اما من به هر دوی آنها علاقه دارم و آنچه در مورد تئاتر می گویم این است که مهم ترین و بزرگترین کلاس درس برای یک هنرمند تئاتر است.به همین دلیل از همکاری با هنرمندان بزرگ روی صحنه و بازی در نمایش های مختلف بسیار خوشحالمدر مجموع، اگر تئاتر بازی نمی‌کردم، قطعاً در جایگاه امروزی نبودم.

2 10 بیوگرافی بهدخت ولیان + عکس

لذت های والیانت

بهدخت ولیان کار خود را با تئاتر آغاز کرد و خیلی زود وارد سینما شد. بازی‌های نام، روز یادبود، نوستوس و داستان مترون‌پیج از معروف‌ترین نمایشنامه‌های این هنرمند هستند که در آنها نقش یک بازیگر را بازی کرده است. او در سال 1392 اولین فیلم آسمان آفتابی نیت را به کارگردانی مهران ملکوتی اکران کرد که مورد توجه کارگردان شهر دولت شاهی قرار گرفت اما اختلاف نظر آنها باعث شد تا نقش بهده ولیان در این فیلم تغییر کند. بهدخت ولیان در عامر با میلاد کی مرام بازی کرد. این فیلم در جشنواره فیلم فجر شرکت کرد و ولیانت را به شهرت رساند.

پیشنهادی:  بیوگرافی سارا رسول زاده

3 10 بیوگرافی بهدخت ولیان + عکس

گفتنی است از آثار جدید این هنرمند اسکرین قرمز. کارگردانی این سریال بر عهده ابراهیم ابراهیمیان است و بهرام افشاری، امیرحسین آرمان، مهتاب کرامتی، آرمین رحیمیان، سحر نظام دست در آن ایفای نقش کرده اند.

ازدواج شاد والیانت

از ازدواج این هنرمند اطلاعات زیادی در دست نیست، این احتمال وجود دارد که این هنرمند ازدواج نکرده باشد

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …