نکات کلیدی برای خرید دستگاه اسپرسوساز

tgtc45t35 نکات کلیدی برای خرید دستگاه اسپرسوساز

از وقتی نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو در جهان عمومیت پیدا کردند دیگر فرنچ پرس های فرانسوی و قهوه های دمی و انواع روش های دم آوری قهوه، همه و همه در جایگاه دوم قرار گرفتند. دیگر امروز تنها صحبت از لاته، اسپرسو و کاپوچینو در میان است که بیشترین محبوبیت را در بین دیگر قهوه ها کسب کرده اند.

بسیاری از مردم دوست دارند خودشان خالق نوشیدنی که میل می کنند باشند و این هدف با طیف وسیعی از ماشین هایی که ساخته شده، امکان پیدا کرده است. خرید دستگاه اسپرسو ساز همان راه حل درست کردن یک اسپرسو خانگی به صورت یک باریستا می باشد که در ادامه بیشتر در مورد نکات کلیدی خرید دستگاه اسپرسوساز نیز صحبت خواهیم کرد.

میزان بودجه برای خرید دستگاه اسپرسوساز

شاید کمی غمگین باشد اما بودجه در اولین قسمت از اهمیت قرار خواهد گرفت. وقتی با ایده ای واقع بینانه به سمت بازار بروید می توانید خرید خود را به بهترین نحو نیز انجام دهید و از چیزی که می خواهید مطمئن باشید.

اگر دوست دارید بین 3 تا 5 میلیون هزینه کنید احتمالا انتخاب های محدودی خواهید داشت البته که هنوز هم انتخابی برای خرید دستگاه اسپرسو دارید اما اگر می خواهید بیش از 20 میلیون را برای این کار هزینه کنید حتما دستگاه های فوق العاده و متنوعی پیش رویتان قرار دارد.

خرید دستگاه نسپرسو ساز برای آماده سازی یک اسپرسو با کیفیت

خرید دستگاه نسپرسو نیز در صورتی که بودجه مناسبی داشته باشید می تواند راهکار مناسبی برای دریافت قهوه و اسپرسو درجه 1 باشد. دستگاه نسپرسو ساز یک روش بسیار سریع و جمع و جور برای آماده کردن اسپرسو به کاربر خود خواهد داد و چون زیر نظر برترین شرکت تولید کننده دستگاه های مربوط به قهوه ساخته می شود از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار است.

در ادامه قصد داریم براساس بودجه، دستگاه های اسپرسوساز مختلف و همچنین دستگاه های نسپرسوساز  را که مناسب هر رده اند مشخص کنیم:

خرید دستگاه اسپرسوساز تا 4.5 میلیون تومان

اگر بودجه تان در بازه صفر تا 4 و نیم میلیون تومان قرار دارد باید این قسمت را مطالعه کنید. ما سعی کرده ایم در هر بازه ای به معرفی بهترین دستگاه آن رده قیمتی اشاره داشته باشیم تا بتوانید با مطالعه ویژگی های آن، به چیزی که می خواهید دست پیدا کنید. البته دقت کنید در دستگاه های اسپرسوساز با هزینه های بیشتر به طبع امکانات بیشتری را نیز خواهید یافت پس صبور باشید.

پیشنهادی:  ازدواج روی پل برای فرار از محدودیت های کرونایی/ تصاویر

Nespresso DeLonghi Treviso (نسپرسو دلونگی ترویزو)

دستگاه نسپرسو دلونگی ترویزو یکی از دستگاه های فوق العاده ای می باشد که نسبت به قیمتی که دارد تمامی امکانات را برای درست کردن یک اسپرسو درجه 1 در اختیار کاربر خود قرار می دهد. از مزیت های این دستگاه می توان به کیفیت خوب قهوه و اسپرسویی که ارائه می دهد اشاره نمود و بخار شیری که دارد باعث می شود که یک لاته مناسب تحویلتان دهد.

از مشکلات دستگاه اسپرسوساز دلونگی ترویزو این است که ظرفیت کمی برای آب در نظر گرفته شده است و باید آن را پس از دو یا سه قهوه دوباره شارژ نمایید. کف کننده شیر این دستگاه در صورتی که تمیز نشود می تواند آب را داخل شیر بریزد و همچنین شیر را تا بیشتر از 65 درجه گرم نخواهد کرد. همچنین جنس دستگاه پلاستیکی است و کیفیت بالایی ندارد. البته جای دوری نرویم این دستگاه واقعا بین 2 تا 3 میلیون تومان در بازار قابل خریداری است پس نمی توان با این قیمت زیاد به طراحی و دیگر مشکلات آن خرده گرفت.

خرید دستگاه اسپرسوساز از 4.5 تا 6 میلیون تومان

اگر کمی بیشتر برای خرید دستگاه اسپرسوساز پول ذخیره کرده اید و می خواهید امکانات بیشتری را تجربه کنید می توانیم از دستگاه اسپرسوساز دلونگی EC330S برایتان رونمایی کنیم.

Delonghi EC330S  (دلونگی EC330S)

دستگاه اسپرسوساز دلونگی EC330S یکی از دستگاه هایی با ارزش خرید بیشتر است که اتفاقا ظرفیت خوبی از نظر آب دستگاه در نظر گرفته شده است و حدود 1 لیتر می باشد همچنین قسمت بخار شیر هم با سرعت خوبی گرم می شود و دمای بیشتری را نیز ارائه خواهد کرد. اسپرسوی این دستگاه فوق العاده است و به لطف این تقویت کننده کرم یک اسپرسو عالی را می توانید در دست داشته باشید.

پیشنهادی:  اطلاعاتی جالب درباره ۶ فسیل شگفت انگیز از دایناسور‌ها + تصاویر

تنها مشکل این اسپرسوساز را می توان سبک بودن زیاد آن در دانست که دلیل آن هم استفاده نکردن از کروم در داخل دستگاه است که باعث این مشکل شده است اما نسبت قیمت 5  میلیونی که این دستگاه دارد می تواند کیفیت کافی را برخوردار باشد.

خرید دستگاه اسپرسوساز با بودجه 6.5 تا 9 میلیون تومان

یک دستگاه فوق العاده اسپرسوساز را در این قسمت برایتان معرفی خواهیم کرد که نقاط ضعف کمتری نسبت به دستگاه های قبلی دارد پس حتما ویژگی های این دستگاه را در زمان خرید مورد بررسی بیشتر قرار دهید.

Cuisinart EM200U

این دستگاه اسپرسوساز بسیار با کیفیت است و به کلی از کروم ساخته شده که حس محکم بودن را به مصرف کننده خواهد داد. اسپرسوی بسیار خوبی توسط این دستگاه تولید می شود و قسمت کف شیر این دستگاه اسپرسوساز از نوع سنتی است و به راحتی قابل باز شدن بوده و تمیز می شود.

نقاط ضعف این اسپرسوساز تنها گرم شدن جداگانه ی قسمت کف شیر بوده که حدود دو دقیقه ممکن شما را معطل کند که تقریبا ناچیز است و دیگری اینکه دستگاه هم ممکن است کمی در زمان استفاده داغ شود.

در ادامه به غیر از مبحث بودجه، به دیگر موضوعات در زمان خرید دستگاه اسپرسوساز می پردازیم که باید آن ها را رعایت کنید.

از اسپرسوساز خود چه می خواهید؟

یکی از مهمترین موارد دیگری که پس از بودجه بسیار حائز اهمیت است این است که از این اسپرسوساز چه انتظاراتی دارید که باید برآورده شود؟ آیا عمدتا لاته، اسپرسو و یا آمریکانو می نوشید؟ اگر به طور زیادی به شیربخار پز دستگاه احتیاج پیدا می کنید باید حتما در زمان خرید دستگاه اسپرسوساز به این موضوع دقت داشته باشید که اسپرسوساز مناسبتان باشد.

به میزان ارتفاع میله بخارپز هم دقت داشته باشید زیرا در دستگاه های خیلی کوچک، ممکن است تا نزدیکی میز این میله آمده باشد و برای استفاده از آن لازم باشد به یک پارچ خیلی کوچک احتیاج پیدا کنید.

پیشنهادی:  لپ تاپ استوک یا همان لپ تاپ‌های دست دوم

میزان استفاده تان از دستگاه اسپرسوساز چقدر است؟

دقت داشته باشید که حتما این موضوع را قبل از خرید اسپرسوساز مشخص کنید چون در ادامه راه با مشکل مواجه خواهید شد. در ابتدا مشخص نمایید که این دستگاه را در هفته چه مقدار نیاز دارید؟ آیا هفته ای یک بار، روزی یک بار یا ساعتی یک بار یا از آن به شدت می خواهید استفاده کنید. دقت داشته باشید اگر برای یک وضعیت کاری به آن نیاز دارید حتما مدل هایی را در نظر بگیرید که ظرفیت مخزن آب بیشتری داشته باشند و از مدل های بالای 1 لیتر انتخاب کنید.

دیگر نکته ای که باید دقت کنید این است که تا چه مقدار دستگاه می تواند با روشن ماندن مداوم سازگار باشد. برای مثال دستگاه های اسپرسوساز اهرمی همچون Pavoni و Elenctra اگر ساعت ها روشن بمانند به سرعت داغ می شوند و باعث آسیب رسیدن به دستگاه خواهد شد.

در آخر دقت کنید که همیشه اسپرسو تازه بنوشید

به عنوان آخرین نکته ای که البته پس از خرید دستگاه اسپرسوساز باید بدانید این است که مهم نیست تا چه حد دستگاه گرانی می خرید زیرا این هزینه ها امکانات دستگاه را بیشتر می کنند اما مهم ترین قسمتی که به اسپرسو کیفیت خواهد داد قهوه ای است که استفاده خواهید کرد. سعی کنید ترجیحا از تازه ترین قهوه ها برای درست کردن یک اسپرسو استفاده نمایید.

اسپرسو، فوق العاده به قهوه کهنه حساس است و اگر قهوه تان قدیمی باشد حتما یک شات ضعیف با کیفیت پایین هم دریافت می کنید که فکر می کنید احتمالا مشکل از دستگاه بوده اما بزرگترین مشکل در شات های ضعیف در اکثر اوقات از سمت قهوه خواهد بود.

اگر می خواهید حتی دستگاه های آسیاب قهوه را نیز خریداری کنید چون بسیار مهم است که این قهوه ها تازه باشند. اگر هم می خواهید قهوه خود را از یک سوپرمارکت تهیه کنید به جمله:”این قهوه برای همه دستگاه های قهوه ساز مناسب است” توجهی نکنید زیرا به سادگی متوجه اشتباه بودن جمله خواهید شد.

مطلب پیشنهادی

چرا در سفر به دبی، پارک آبی وایلد وادی را نباید فراموش کرد؟

پارک آبی وایلد وادی دبی یک شهر کاملا آبی بوده و روزی فراموش نشدنی را …