بیوگرافی سامرند معروف

بیوگرافی سامرند معروف

سمند معروف در اردیبهشت 1359 در تهران به دنیا آمد. او هنرمند سرشناس سینما و تلویزیون است و به عنوان دستیار کارگردان فعالیت می کند. او 4 برادر دارد. سمند مدرک کارشناسی خود را در رشته گرافیک در دانشگاه علمی کاربردی به پایان رساند. به تازگی سمند معروفی در سریال غریبه با من حضور داشت و با پروانه ها همبازی شد. او یکی از موفق ترین و محبوب ترین هنرمندان دنیای هنر است. سمند مینو در سریال با خانم مهدیه نساج دوست شد و در سال ۱۳۹۶ با هم ازدواج کردند.

1 45 بیوگرافی سامرند معروف

سمند با شروع تئاتر در چندین نمایش موفق شرکت کرد. وی در سال ۱۳۷۹ وارد حرفه بازیگری شد و اولین تجربه بازیگری خود را با بازی در فریدون به کارگردانی مرتضی طباطبایی به دست آورد. وی علاوه بر این در فیلم هایی چون خانواده دکتر ماهان، پرسه در مه، جلال الدین، آقاب بیابان، خماری به عنوان دستیار کارگردان بازی کرد. سمند به عنوان دستیار اول کارگردان در «چشمان بارانی» کار کرد.او اولین فیلم خود را در سال ۱۳۸۷ ساخت و فیلم پرسه در مه ساخته بهرام توکلی را کارگردانی کرد.او نقش کوچکی در این فیلم دارد. از دیگر کارنامه های او می توان به سریال خاکستر به کارگردانی سجاد امیر یزدانی اشاره کرد که وی به عنوان برنامه ریز برای آن فعالیت داشته است.

پیشنهادی:  بیوگرافی سارا باقری + عکس سارا باقری

2 19 بیوگرافی سامرند معروف

کنار پروانه ها

سریال کنار پروانه به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی بهروز مفید از شبکه دو سیما پخش شد. سریال دراماتیک و اجتماعی است. او در این سریال نقش رهی را بازی می کند. او شخصیت اصلی سریال است و مخاطب را با دنیای اطراف و اتفاقات زندگی درگیر می کند.

من یک غریبه با خودم دارم

سمند معروف در سال ۱۳۹۸ در سریال آدم و غریبه نقش سعید را بازی کرد. او با بازی در این فیلم بیشتر به شهرت رسید. سمند فقط در این فیلم بازی کرد اما در فیلم هایی مثل دکتر ماهان و مینو هم هنرمند بود و هم برنامه ریز و دستیار کارگردان.

پیشنهادی:  بیوگرافی امین حیایی

او گفت: «وقتی مسئولیت چندین پست را بر عهده دارید، انرژی شما تقسیم می‌شود و به همین دلیل است که از بازی در این دو نقش چندان راضی نیستم».این سریال به کارگردانی احمد امینی و آرش مریان با زنده یاد به نویسندگی پرویز پور حسین جایگزین شد.

زندگی در اصفهان

به دلیل شرایط کاری پدر، مدتی در اصفهان زندگی کرد و فعالیت هنری خود را از آنجا آغاز کرد. او در دبیرستان طراحی گرافیک خواند و در کالج ادامه داد، جایی که به گفته خودش گاهی برای کمپین تبلیغاتی یکی از دوستانش کار می کند. او هنر را به دلایلی کنار گذاشت.

3 19 بیوگرافی سامرند معروف

عروسی سمند معروف

18 دی ماه سال 97 سمند معروفی با مهدی نساج هنرمند فعال و هنرمند تلویزیون ازدواج کرد. این دو هنرمند در طول ساخت سریال مینو با هم تور کردند. مهدیه نساج با بازی در نقش مینو در این سریال بی پایان به شهرت رسید. مهدی نساج در 22 آبان 1360 در تهران به دنیا آمد. او هنرمند تئاتر و تلویزیون دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد و لیسانس کارگردانی از دانشگاه سوره است. او قبلا ازدواج کرده و یک دختر به نام ملینا دارد.این زوج در سریال هایی مانند خانواده دکتر ماهان، مینو و باگانی با من عجله با هم همکاری داشته اند

پیشنهادی:  بیوگرافی بهزاد رحیم خانی

تلاش های دیگر

سمند علاوه بر دستیار کارگردانی در زمینه داستان نویسی نیز فعالیت می کند. او و همسرش مهدیه نساج نویسندگان چندین کتاب صوتی از جمله ما دروغگو هستیم نوشته امیلی لاکهارت، موش ها و آدم ها نوشته جان اشتاین بک و غریبه در دهکده هستند. علاوه بر این او چندین پادکست با صدای خود پخش کرده است.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …