بیوگرافی مینو شریفی

بیوگرافی مینو شریفی

مینو شریف در 31 آذر 1366 در سنندج کردستان به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران است. مینو شریفی در عرصه بازیگری سینما و تلویزیون فعالیت می کند. مینو شریفی برای بازی در فیلم کوتاه آینه پهیر پرده برنده جایزه بهترین هنرمند زن از جشنواره فیلم زون شد. وی همچنین نامزد دریافت جایزه بهترین هنرمند مرد از جشنواره فیلم کوتاه تهران در سال ۱۳۹۴ شد. از نقش های معروف مینو شریفی می توان به نقش مریم و عطا در ترخ گردو و کسوف اشاره کرد.

1 40 بیوگرافی مینو شریفی

آغاز کار مینو شریف

مینو شریفی در سال ۱۳۹۳ پس از گذراندن مدتی به عنوان فیلمساز در انجمن فیلم جوانان، در فیلم کوتاه آینه های رنگ پریده به کارگردانی سلیم سلواتی بازی کرد. او با حضور در این فیلم 16 دقیقه ای مورد توجه مردم و کارگردانان قرار گرفت. مینو شریفی تقریباً 3 سال پس از کسب تجربه در اولین حضورش، با حضور در فیلم کوتاه دم صبح به شهرت رسید.او در این فیلم کوتاه نقش دختری به نام شیلان را بازی کرد و برنده جایزه نقره ای بهترین هنرمند زن از جشنواره فیلم دوهوک عراق شد.اولین حضور مینو شرفی در فیلم The Nut Tree بود. این فیلم به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی در سال ۱۳۹۷ ساخته شده است. مینو شریفی در فیلم «درخت گردو» نقش مریم را بازی کرد و با هنرمندان سرشناس ایرانی همچون مهران مدیری، مینا ساداتی و پیمان مدی همکاری داشت. او برای بازی موفق در این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم فجر شد. نقش برجسته دیگر مینو شریف در صنعت بازیگری Eclipse است. او در این سریال نقش معشوقه دختری به نام پدر را بازی می کند.

پیشنهادی:  بیوگرافی بهدخت ولیان + عکس

2 14 بیوگرافی مینو شریفی 3 14 بیوگرافی مینو شریفی

ازدواج اقلیت

این هنرمند هنوز مجرد و مجرد است.

گفتگو با مینو شریف

مینو شریفی هنرمند سینما و تلویزیون ایران در فیلم های محمدحسین مهدویان بازی می کند. همچنین در ساخت فیلم ترهم گردو با آقای مهرام مدیری همکاری داشت. با توجه به سابقه درخشان مینو شریف در صنعت رادیو و تلویزیون ایران با این هنرمند خوش تیپ مصاحبه ای انجام شد.بخشی از گفت و گوی مینو شریف را در زیر مشاهده می کنید:

آقای مهدویان پس از دیدن تلاش های قبلی من در تئاتر از من خواست تا در فیلم درخت گردو بازی کنم.او می خواست بازیگری با اصالت کرد پیدا کند که بتواند نقش مریم را بازی کند.

پیشنهادی:  زندگینامه آرش ریاحی کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه کننده

وقتی آقای مهدویان از من خواست نقش درخت گردو را بازی کنم، مشتاق بازی در نقش مریم بودم. فکر می‌کنم تجربه بازی در درخت آجیل یکی از مهم‌ترین نقش‌هایی است که می‌توانم با آقایان مهران مدیری و پیمان مدی به دست بیاورم. در این مسیر توانایی های هنری خود را به چالش کشیدم و از تجربیات آقای مدیری استفاده کردم. . به نظر من هم آقای پیمان مدی هنرمند باهوش و با تجربه ای هستند. من کرد هستم و متولد سنندج هستم. من می توانم تأثیر جنگ را بر ادبیات، فرهنگ، زمان و اقتصاد کردستان احساس کنم.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …