بیوگرافی جواد انصافی

بیوگرافی جواد انصافی

جواد آصفی در 21 آذر 1340 در منطقه شمیران تهران به دنیا آمد. او در رشته مهندسی عمران در دانشکده فناوری پیشرفته تحصیل کرد. جواد انصافی معلم شاد تئاتر است. وی یکی از روابط عمومی های بازنشسته است. او در زمینه های مختلف هنری از جمله کارگردانی، نویسندگی و بازیگری به ویژه تئاتر فعالیت می کند. جواد معروف به انصافی عبدولی است. عبدالله یکی از شخصیت های تلویزیونی است که در اواخر دهه 60 نقش این شخصیت را بازی کرد. از نقش های معروف بازیگری جواد انصافی می توان به همسایه گل و بلبل، متل جهان، همسایه صفا، نعان، پنیر و پسته، شهر بارانی، خطه، خانواده اما، لطیف الحکایات و بهار پانزده اشاره کرد. آقای انصافی در خانواده ای مذهبی بزرگ شد. او سابقه نویسندگی نیز دارد و چندین کتاب منتشر کرده است.

1 44 بیوگرافی جواد انصافی

یکی از کتاب های نوشته آقای انصافی که در سال 1377 منتشر شده، سیاه بازی از نقطه سیاه باز است. این هنرمند تجربه کار و تحقیق با فرف یزدان در زمینه نویسندگی را دارد.کتاب مشترک فورف یزدان و جواد انصافی جشن و نمایشگاه بانوان نام دارد.آقای جواد انصافی داغ در سال ۱۳۶۷ به عنوان نویسنده در ساخت یک فیلم آموزشی مشغول به کار شد. جواد انصافی دو فیلم آموزشی «تلفن و انسان در اتومبیل» را کارگردانی و بازی کرد.

پیشنهادی:  بیوگرافی سوسن پرور + عکس

آغاز کار جواد انصافی

جواد انصافی فعالیت هنری خود را از اواخر دهه 50 در تماشاخانه توسما آغاز کرد. دومین برنامه تلویزیونی جواد انصافی با نام نمک و نمکدان برگزار شد. این تئاتر تلویزیونی در سال 1360 توسط جواد عساف نویسنده، کارگردان و هنرمند ساخته شد. علاوه بر این، این هنرمند در سال های 1981 و 1984 در تئاترهای آقای بمبئی و کاج خیال نویسندگی، کارگردانی و بازی کرد. اولین بازی جواد انصافی در فیلم تلویزیونی «حسام الدوله» بود. این فیلم در سال ۱۳۶۳ به کارگردانی جواد عساف، بازیگران و فیلمنامه تولید شد. او با بازی در فیلم تلویزیونی بازبان به شهرت زیادی دست یافت. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی جواد انصافی ساخته شده است. فیلم Fortune 52 اولین بار از سال 1986 تا 1987 از شبکه یک پخش شد.در ساخت این فیلم هنرمندان سرشناسی چون ماهور الوند، حسین یاری، ستاره پسیانی، سعید سهیلی، لیلا خاتمی، پریوش تدری، اذه صمدی و دیبا زاهدی حضور داشتند.یکی دیگر از سریال های جذاب و پرمخاطب تلویزیونی با بازی جواد آصفی «رازی نیست» نام دارد. سریال Undisclosed به کارگردانی مسعود رسام و تهیه کنندگی امیر پروین حسین ساخته شده است.

پیشنهادی:  زندگینامه کیم کارداشیان

2 18 بیوگرافی جواد انصافی

عروسی جواد انصافی

وی با هنرمند توانا جواد آصفی ازدواج کرده است، همسرش فرف یزدان دارای مدرک کارشناسی ارشد طراحی لباس و دارای دو پسر به نام های امیرمحمد و امیرحسین است.

3 18 بیوگرافی جواد انصافی

منافع عدالت

جواد اسافی در کنار بازیگری به کارگردانی نیز علاقه دارد. مستندهای مختلفی به کارگردانی و تهیه کنندگی جواد انصافی ساخته شده است. اولین مستند جواد آصفی سورا نام دارد. این مستند در سال 88 از شبکه یک پخش شد. از سری فیلم‌های مستند جواد انصافی می‌توان به پیام پیام تودار (۱۳۴۸)، راه خوداتکایی (۱۳۴۸) و تله (۱۳۴۹) اشاره کرد. همچنین جواد انصافی علاقه زیادی به شنا و دوچرخه سواری دارد. با توجه به توصیه های پزشکی، فعالیت های دوچرخه سواری خود را کاهش داده است.اما به دلیل علاقه ای که به شنا دارد، همچنان با آب درمانی برای درمان کمردرد شنا می کنداین هنرمند غذاهای سنتی را به فست فود ترجیح می دهد. در میان غذاهای سنتی ایرانی، غاز کباب غذای مورد علاقه جواد آسف است.

پیشنهادی:  بیوگرافی سامرند معروف

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …